האם כדאי לשלב בין שיווק באינטרנט  דרך מנועי החיפוש ושיווק ברשתות חברתיות?

שיווק ברשתות חברתיות פועל בדרך שונה מקידום ממומן או אורגני בגוגל ומנועי החיפוש. לכל אחד מסוגי השיווק הללו יתרונות וחסרונות אשר חסרים באחרים ולכן שימוש מושכל בשילוב כל השיטות הללו תורם ומקדם את יעדי השיווק באופן שונה.

ניתן להגיע לחשיפה רחבה יותר דרך הרשתות החברתיות, גם לאנשים אשר לא הביעו כבר עניין בתחום. אם, לדוגמה, המטרה היא לקדם רעיון חדש או יעדים חברתיים – שיווק ברשתות החברתיות יגיע לאנשים שלא היו נחשפים לרעיון בדרך אחרת.

יתרון נוסף של שיווק בפייסבוק היא האפשרות לשלב בין פלטפורמות חברתיות שונות. כיוון שפייסבוק ואינסטגרם מקושרים, קידום ושיווק באמצעים ויזואליים דרך אינסטגרם בא לידי ביטוי גם ברשת פייסבוק. מסרים רבים עוברים היטב בדרכים ויזואליות – מעין חלון ראווה למוצרים משווקים.

מה ההבדל בין שיווק דיגיטלי בסגנון PUSH וסגנון PULL?

כאשר אדם מחפש מידע, שירות או מוצר באמצעות מנוע חיפוש גוגל, הוא למעשה כבר הביע התעניינות. קידום בגוגל מתבצע על ידי הצגת מודעות או קישורים לאתר לאחר ביצוע החיפוש. גם אם מדובר בקידום ממומן בגוגל (SEM) או בקידום אורגני המציג את הקישור לאתר במקום ריאלי מבין התשובות שהתקבלו לחיפוש מסוים (SEO) – בשני המקרים הדבר מתחיל מיוזמת המחפש עצמו. חיפוש מסוג כזה נקרא PULL כיוון שעל האדם “למשוך” את הקישור המקודם באמצעות פעולה יזומה מצדו.

שיווק ממומן ברשתות החברתיות עובד בצורה שונה. שם, אדם נחשף למודעה כאשר הוא בודק את תכולת הניוזפיד שלו, ללא יוזמה מצדו למצוא מוצר, שירות, חברה או נושא. כאן, שיטת השיווק עובדת כ- PUSH, דרך בא החשיפה מתבצעת ללא יוזמה של המחפש אחר התכנים להם הוא נחשף.

האם כדאי למקד שיווק ברשתות חברתיות שונות?

פייסבוק היא רשת חברתית מצליחה ורחבה אולם ישנן רשתות חברתיות אחרות שגם דרכן ניתן להגיע לקהל לקוחות פוטנציאלי רחב. רשת לינקדאין, לדוגמה, אמנם דורשת גישה שיווקית מעט שונה אשר פונה יותר לפן המקצועי, אך גם דרכה ניתן לבצע שיווק ברשתות חברתיות ואף להגיע לקהלים שייתכן והם רלוונטיים במיוחד כגון מנהלי לוגיסטיקה בחברות בינוניות וגדולות – קהלים אליהם יהיה קשה יותר להגיע במדויק דרך רשת פייסבוק.

רשתות חברתיות אחרות מתמקדות בקהלים עם מכנה משותף – למשל בני 50 ומעלה חובבי טיולים. אם המוצר או השירות המוצע מתאים במיוחד עבור קהלים אלו, איתור הרשתות החברתיות ושיווק דרכן עשוי להתגלות כאפקטיבי במיוחד.

למה צריך אתר אינטרנט אם מפעילים שיווק ברשתות החברתיות?

לא תמיד צריך אתר אינטרנט על מנת לשווק באמצעות רשתות חברתיות אולם במרבית המקרים הדבר נח, יעיל ואפקטיבי במיוחד. רשתות חברתיות פונות לכל החושים והקשב של המשתמשים בהם אינו ממוקד. במידה ומעוניינים מקד את הקשב בנושא מסוים, ללא הסחות דעת מיתר חדשות הניוזפיד – פתיחת דף נחיתה או אתר באמצעות קישור ממומן במודעה בפייסבוק יוכח כאפקטיבי בהרבה.

פיקסל היא קטע קוד אותו ניתן לשתול באתר או בדף הנחיתה לשם ביצוע מעקב ובקרה טובים יותר עם הרשת החברתית. באמצעות פיקסל ניתן לאסוף נתוני המרה, לדוגמה, ולתרגם אותם לשיפור עסקי. שילוב של שיווק בפייסבוק, שימוש בפיקסל והקמת אתר ודף נחיתה מקצועיים יאפשר ביצוע מעקב ושיפור מתמיד של מערך השיווק הדיגיטלי ובעקבותיו שיפור המאזן העסקי.

איך מתמודדים עם לקוחות שלילים בדף עסקי בפייסבוק?

דף עסקי ברשתות חברתיות דורש תחזוקה מתמדת. מלבד תכנון קפדני והזנת תכנים חדשים, מעוררי עניין ופעולה, באופן תכוף ותדיר קיים צורך ממשי לנהל מערכת יחסים חיה עם הגולשים בדף. חלק מתגובות הגולשים עלולות להיות לא רצויות – ויש לפתח אסטרטגיה שיווקית מקצועית נכונה להתמודד עם תגובות בעייתיות. כיצד ניתן להתמודד עם תגובות מסוג זה?

  • לקבוע מראש תקנון ברור המגדיר התנהלות תקינה של הגולשים בדף
  • להגיב באופן מידי לכל פרסום מצד הגולשים, חיובי או שלילי
  • להחליט מראש כיצד מגיבים במקרים מסוימים: לדוגמה, במקרה של ביקורת מצד אחד הגולשים, לבקש בפומבי מאותו גולש שיעביר פרטים הנוגעים לביקורת שהביע באופן פרטי, לפעול מידית למתן פתרון הולם ולבקש מהגולש להגיב בפומבי ולהודות על מתן הפתרון
  • לקבוע מנהל לדף העסקי, ואדם שיהווה גיבוי למנהל על מנת לאפשר תגובה מידית
  • לרתום את עובדי החברה ליצור תכנים מעניינים לטובת פרסום בדף העסקי (לאחר בדיקת התכנים על ידי הצוות השיווקי המקצועי)
  • לעקוב אחר ביצועי הדף העסקי ולהחליט על תזמון מתאים לקמפיינים מקודמים

האם אפשר להכנס לתחום שיווק ברשתות חברתיות לבד?

גם אם השימוש בפייסבוק נתפס כדבר שכל אחד יכול לעשות, השימוש בפייסבוק ככלי שיווק דורש התמקצעות וידע שיווקי נרחב. התכנים המתפרסמים בפייסבוק חשופים למספר גדול של אנשים ושימוש לא נכון בכלי עלול לא להביא לתוצאות חיוביות בשימוש חובבני, ואפילו לפגוע בחברה שההתנהלות שלה בדף העסקי אינה מקצועית ושיווקית.

איש שיווק מקצועי ברשתות חברתיות ידע:

  • לאתר את הרשתות המתאימות ביותר לשיווק הנדרש
  • להגדיר אסטרטגיה שיווקית המתאימה למוצר ולרשת
  • להתנהל מול סוגי תגובות שונים מצד הגולשים
  • לפרסם תכנים ממומנים ואחרים להשגת מקסימום חשיפה חיובית וגיוס הגולשים לפעולה
  • לנתח תוצאות קמפיין שיווקי במטרה למקסם את התוצאות
  • לשכלל את הגדרת קהל היעד לחשיפה, ליצור הדהוד מסרים על ידי חשיפה חוזרת ו- Retargeting
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.