המדריך המקיף לקידום ביוטיוב

עולם השיווק הדיגיטלי, אוצר בתוכו לא מעט אסטרטגיות ושיטות מתקדמות, אך הבסיס של כולן הוא פחות או יותר זהה:
על המשווקים לייצר תוכן איכותי, שהגולשים יהנו לצפות בו ולשתף אותו הלאה.
עיקרון זה הפך בשנים האחרונות את יוטיוב לאחת מפלטפורמות השיווק המובילות בעולם.
במדריך הנוכחי נסביר כיצד תוכלו להעזר בפלטפורמה הגדולה בעולם לשיתוף תכני וידאו, ליצירת לידים לעסק שלכם ולהגדלת המכירות והעסק.



שיווק באצמעות וידאו - נתונים עדכניים

וודאי הבחנתם שהפיד של הרשתות החברתיות השונות מתחיל להתמלא יותר ויותר בסרטוני וידאו קצרים.
אין ספק ששיווק בוידאו צבר תאוצה בשנים האחרונות, ובפרט שיווק ביוטיוב. את ההצלחה המסחררת של השיווק בוידאו ניתן לזקוף, לפחות באופן חלקי, לטלפונים החכמים המאפשרים לנו לצפות בסרטונים כמעט בכל רגע נתון.



לפי מחקר עדכני של חברת סיסקו, עד סוף 2021 יותר מ-80% מהטראפיק (התנועה) באינטרנט יגיע מוידאו.
בנוסף, נמצא כי פייסבוק ויוטיוב הן הפלטפורמות המובילות בקרב משווקים בוידאו, כ-85% אחוזים מהמשתמשים נעזרים ביוטיוב לעומת 79% בפייסבוק.
כשחושבים על זה, הסטטיסטיקה הזו היא הגיונית מאוד. אנו חיים בתקופה מהירה ודינמית, בה כמות המידע שרשת האינטרנט מציעה לנו היא כה גדולה, שיכולת הקשב והריכוז בהכרח הופכת לקצרה יותר.
כצרכנים, אנו נדרשים לקבל מידע רב בכמה שפחות זמן, וסרטוני וידאו משתלבים בצורה נהדרת במשבצת הזו בדיוק.

מה הם היתרונות שהוידאו מעניק לנו כמשווקים?

  • אין (כמעט) גבול לכמות המידע שניתן להכניס- אם נהוג לומר שתמונה שווה 1000 מילה, אז כמה לדעתכם שווה סרטון איכותי? ניתן לשלב הרבה מאוד מידע בסרטון קצר, ולהפוך אותו לאטרקטיבי וזכיר יותר בעיני קהל היעד שלכם, פי כמה וכמה מכל תוכן אחר.
  • סרטונים מסייעים לבסס נוכחות אינטרנטית חזקה- ניתן לפרסם את הסרטון או חלקים ממנו בפלטפורמות חברתיות שונות.
  • סרטונים עושים עבודה טובה בלתפוס את תשומת ליבו של הגולש, בשונה מויזואלים אחרים שהם יותר סטטיים.
  • סרטונים הם בעלי פוטנציאל לשיתוף על ידי כמות גדולה של אנשים, מה שאומר שאם הסרטון שלכם יהפך לויראלי, תקבלו boost ענק לקידום העסק.
  • חיזוק תחושת הבטחון בקרב הקהל שלכם- וידאו הוא כלי מגדיל סמכות ובטחון. באמצעות סרטונים שקופים ואותנטיים הלקוחות הפוטנציאליים מבינים מול מי יש להם עסק, ומכירים את העסק שלכם יותר לעומק.
כל ילד יכול לייצר סרטון בנייד, ומיד
מה שעיכב עד כה משווקים להכנס לעולם השיווק בוידאו היה חשש לייצר סרטונים לא איכותיים מספיק, שלא יוכלו להתחרות עם המותגים הגדולים. כיום, ייצור סרטוני וידאו הוא תהליך פשוט למדי, שכל ילד יכול לעשות. ניתן להפיק סרטון בנייד האישי ולערוך אותו בקלות באמצעות תוכנות עריכה חינמיות הזמינות לכולנו ברשת. אף אחד לא מצפה שהסרטונים שלכם יהיו מושלמים, והראיה לכך הם סרטונים המפורסמים בסטורי של אינסטגרם הזוכים למיליוני צפיות. רוב הפלטפורמות מאפשרות לכם להעלות גם סרטונים באיכות פחות טובה, כיוון שכאשר התוכן שלהם יהיה איכותי, די יהיה בזה כדי להפוך אותם לויראליים.

בשורה התחתונה- היום כל ילד יכול להפוך ליוטיובר.

--

אז למה דווקא ביוטיוב ולא בטיק טוק למשל?
  • מנוע החיפוש הפופולרי בעולם- למרות שגם טיק טוק היא פלטפורמה שהולכת וצוברת תאוצה, כשמדובר בוידאו, יוטיוב היא עדיין מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם. לתפיסתנו, היתרון הגדול שלה הוא באפשרות להגיע אל הגולש בזמן שהוא כבר צופה בסרטון שמעניין אותו, ומעוניין לקבל עוד ועוד סרטונים דומים.
  • ערוץ פרסומי משלכם- יוטיוב מאפשרת לכם לנהל ערוץ פרסומי משלכם, בו תוכלו לרכז את כל הסרטונים שיצרתם לפי נושאים ופלייליסטים.
  • כלי בקרה ומעקב מתקדמים- היתרון החשוב מכל הוא האפשרות לנתח את הביצועים של הסרטונים בצורה פשוטה. ניתן לראות באילו נקודות במהלך הסרטון הצופים פרשו, ניתן לבחון את זמן הצפיה בסרטון וכן לקבל את תוצאות החיפוש גם באחוזים (הגולש פרש לאחר 25% מהסרטון, 50% מהסרטון וכן הלאה...).



תהליך קידום סרטון ביוטיוב – כך תקבלו את מירב החשיפה עבור הסרטונים שלכם

יש 2 צורות עיקריות לקידום סרטונים ביוטיוב:

  • קידום אורגני
  • קידום ממומן

קידום אורגני, כשמו כן הוא, מתבצע באופן טבעי ללא תשלום ליוטיוב. הקידום נועד לבניית קהילה ומשיכת קהל דרך משפך מכירה יעיל שנבנה במיוחד לצורך מטרה זו.
דוגמא נפוצה לכך היא יצירת סרטונים במטרה לבנות מודעות למותג בלבד כדי להעביר תנועה לאתר.




אלו הם השלבים העיקריים בקידום אורגני:

שלב 1- מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח המשמש לקידום וידאו שונה מאוד ממחקר המבוצע לצורך טקסטואלי.
זאת משום שמרבית הצפיות בסרטוני יוטיוב מגיעות מהצעות אוטומטיות שיוטיוב מספקת ולא ממנועי חיפוש.



  1. נעזרים בהשלמות האוטומטיות של יוטיוב- ההשלמות הללו זהות להשלמות האוטומטיות של גוגל שכולנו מכירים, והן מגלות לנו אילו ביטויי מפתח גולשים מחפשים בתחום שלנו. בנוסף, תוכלו לחשוב עם עצמכם מה הלקוח הפוטנציאלי שלכם עשוי לכתוב בשורת החיפוש של יוטיוב או גוגל כדי שהסרטון יופיע כפתרון לבעיה שלו.
    כשמבצעים מחקר מילים יסודי, השאלה היא לא רק אילו ביטויים קיימים, אלא גם לאילו ביטויים יש חיפושים רבים.
  2.  יצירת סרטונים מתאימים- בשלב השני ניצור סרטונים לפי מחקר המילים. הסרטונים כמובן אמורים לענות על הצורך הייחודי של קהל היעד.
    למשל, אם הקהל מחפש בדרך כלל את הביטוי: "איך מנקים ספות", נוכל ליצור סרטון נפרד על ניקוי בשיטת עשה זאת בעצמך לכל סוג של ספה.
    צרו סרטונים שיגרמו לקהל שלכם להגיב, לשתף ולצפות לאורך זמן.
    הסרטונים צריכים להפעיל את הגולש, ולכן אל תתביישו לבקש מהצופים שלכם לשתף או להגיב על הסרטון.
  3. . אופטימיזציה לסרטון- אופטימיזציה משמעותה להכניס את ביטויי המפתח לתגיות המטא של הסרטון, כלומר לתיבת התיאור, לטייטל ולתגיות.
    השלב הזה הוא פשוט, אך חשוב ביותר.
    הן הטייטל, הן התיאור והן התגיות צריכים להכיל את ביטויי המפתח שבחרתם בצורה טבעית.


הנה דוגמא טובה לכך:



כיצד מבצעים מחקר מילים לקידום סרטונים ביוטיוב?




תמלול לסרטון- במידת האפשר, העלו לעמוד הסרטון גם כתוביות. זה בהחלט יכול לשפר את סיכוייו של הסרטון להגיע למקומות גבוהים יותר.

שיפור CTR- CTR משמעו היחס בין מספר הפעמים שהסרטון הופיע בתוצאות החיפוש לבין מספר הפעמים שגולשים הקליקו עליו. כדי לוודא שהיחס הזה יהיה כמה שיותר גבוה, הכותרת שלנו צריכה להיות אטרקטיבית ככל האפשר, תמונת התצוגה המקדימה צריכה להיות מעוצבת ומושכת והתיאור צריך להיות אטרקטיבי ולבלוט בין שלל תיאורי הסרטונים.

מתקדמים לשלב הבא- קידום ממומן ביוטיוב

אחרי שביצעתם את כל ההשקעה של יצירת תסריט, יציאה ליום צילומים, עריכה ושאר שלבי הפקת הסרטון, אתם עדיין לא יכולים לשבת רגל על רגל ולצפות שהוא יהפך לויראלי (וגם אם לא השקעתם משאבים רבים בסרטון שיצרתם, עדיין לא תרצו שההשקעה תרד לטמיון).
אז נכון שיש כוח לתוכן איכותי, וכאשר הוא מעניין, ומכיל את התיאורים והתגיות הרלוונטיות הוא יגיע לקהל הנכון, אבל לפעמים אנחנו מעוניינים להגיע לקהל רחב יותר בזמן קצר יותר.
קידום ממומן ביוטיוב מאפשר לנו להגיע במהירות לקהל יעד מוגדר ספציפית על פי תחומי עניין, מיקומים, חיפושים ועוד, ולבחור מראש את המיקומים בהם המודעה תופיע.



אילו צורות פרסום אפשריות ביוטיוב?

  • סרטונים אלו יכולים להופיע בעמוד הבית, בתוצאות החיפוש ובסרטונים המוצעים לגולש. מדובר בסרטונים שמופיעים כאשר הגולש מבצע חיפוש רלוונטי בשורת החיפוש של יוטיוב (כמו בדוגמא של ניקוי ספות).
  • במפר bumper - סרטונים פרסומיים קצרים שאי אפשר לדלג עליהם, לרוב באורך של שניות ספורות, המנוגנות לפני או תוך כדי סרטון בו צופה הגולש. לרוב נעזרים בהם להעלאת מודעות למותג או כחלק ממשפך שיווקי גדול יותר. החיוב במודעות הללו מתבצע על בסיס הופעות, כלומר תצטרכו לשלם בכל פעם שהמודעה מוצגת 1000 פעמים.מודעות In stream- על סרטונים אלו אין מגבלת
  • זמן, אך הגולשים יוכלו לבחור לדלג עליהן לאחר 5 שניות. בגלל זה בפרסומות In Stream חשוב ללכוד את תשומת לב הגולש מיד בהתחלה.
  • מודעות Pre roll- סרטונים המוצגים לאורך, בני 30 שניות, המנוגנים לפני הסרטון הנצפה. סרטונים אלו מחויבים לפי הקלקות, מה שהופך אותן בדרך כלל לרווחיים יותר.


איך אנחנו יכולים לעזור לכם?

צוות Queen Media מציע מעטפת שיווקית רחבה, הכוללת את כל מה שצריך לקידום עסק ביוטיוב: הקמת ערוץ משלכם, סיוע ביצירת סרטונים, בניית אסטרטגיית תוכן ביוטיוב, בניה וניהול קמפיין ומעקב אחר תוצאות.

אם אתם מעוניינים לקחת את העסק שלכם לשלב הבא באמצעות קידום אפקטיבי ביוטיוב, אנחנו הכתובת. צרו עמנו קשר, נשמח לעמוד לשירותכם.




צרו קשר

נשמח לתכן ביחד איתך את המהלך השיווקי והעסקי שלך




    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.