כך תבנו רשימת תפוצה מאפס – המדריך לבונה המתחיל

בניית רשימת תפוצה היא הלחם והחמאה של השיווק בדיגיטל, ושאף אחד לא יגיד אחרת.
מדובר באפיק שיווקי ירוק עד, שהוא סופר משמעותי לעסקים המעוניינים לבנות מערכת יחסים חזקה ויציבה עם הלקוחות ולייצר קהל עוקבים נאמן.
בתור התחלה, נספר לכם שהסטטיסטיקות מראות ששיווק במייל הוא כאן כדי להשאר:

אנחנו שולחים 103 טריליון מיילים מדי שנה, והמספרים ממשיכים לעלות עם 126.7 טריליון מיילים שצפויים להשלח עד 2022.
כלומר, מנוי רשימות התפוצה הממוצע מקבל 13 מיילים עסקיים ביום.
אנחנו גם די קשורים לדואר האלקטרוני שלנו – לפי סטטיסטיקות,
רובנו בודקים את הדוא"ל שלנו עד 20 פעמים ביום.
עם השימוש הגובר וההולך בנייד, בדיקת הדוא"ל היא קלה ופשוטה, ולכן רובנו אפילו מקפידים לבדוק את הדוא"ל שלנו לפני ביצוע כל פעולה אחרת ברשת.

כלומר, רשימות התפוצה הן כאן כדי להשאר, אך למרות הכל, עסקים רבים לא משקיעים מספיק בבניה וטיפוח של רשימת תפוצה ללקוחותיהם.
בכתבה הנוכחית נסביר מה הן הדרכים הטובות ביותר לבניית רשימת תפוצה איכותית, אז למקרה שעדיין לא יצרתם אחת משלכם, או שהתחלתם אבל אין לכם כוח להשקיע – כדאי לכם לקרוא עד הסוף.

החשיבות של שיווק באמצעות רשימות תפוצה

לפני שנכנס לעובי הקורה, קצת מוטיבציה:

למרות שהרשתות החברתיות בצמיחה, רשימות התפוצה נותרו הדרך האפקטיבית ביותר לטיפוח לידים והגברת נאמנות הלקוחות.
ישנן סיבות רבות ההופכות את השיווק באמצעות רשימת תפוצה לאפיק שיווקי יעיל ביותר.
להלן המובילות שבהן:

  1. ערוץ תקשורת מוביל- כפי שהזכרנו, לפחות 99% מהגולשים בודקים את הדוא"ל שלהם על בסיס יומי. אי אפשר לומר את זה על אף פלטפורמה אחרת.
  2. אפיק שיווקי ירוק עד- בכל פלטפורמה שיווקית אחרת, חשבונכם (יחד עם כל העוקבים וההודעות שלכם) עשוי להיות מושעה או להמחק, מכל סיבה שהיא, ללא הודעה מוקדמת. עם זאת, רשימת התפוצה שלכם היא אפיק שיווקי ירוק עד, ששום צוקרברג לא יוכל לחמוס מכם.
  3. המרות טובות יותר- צרכנים שרוכשים מוצרים המשווקים באמצעות דוא"ל מוציאים כ-138% יותר מאלה שלא מקבלים הצעות דוא"ל. למעשה, בשיווק בדוא"ל יש ROI (החזר השקעה) של 4400%. מספר ענק לכל הדעות!
  4. התקשורת במייל היא אישית ואינטימית- כשאתם משווקים תוכן בפייסבוק או באינסטגרם, עליכם להתחרות מול המון "רעש" שמתרחש בפיד.
    הגולשים הממוצעים נחשפים מדי יום לאלפי ויזואלים- תמונות, סרטונים מצחיקים וסטטוסים שנונים.
    רשימת התפוצה לעומת זאת, היא נישה פרטית ומבודדת יותר. כאשר קוראים מייל, אנחנו הרבה יותר מבודדים מכל הרעש שמסביב. לרוב אנו נעזרים בדוא"ל שלנו לצרכים אישיים, ולכן גם שומרים עליו בקנאות – מסדרים אותו לפי נושאים, ונפטרים מדואר זבל ומפיסות מידע לא חשובות.
    לכן, התקשורת בין עסקים ללקוחות במייל היא טבעית הרבה יותר.
  5. עלויות שיווק זולות יותר-אם השקעתם ובניתם רשימת תפוצה טובה, יש לכם נכס דיגיטלי מניב שהרווחתם.
    מדובר בקהל נאמן, שמעוניין לקבל את התכנים שלכם ולבסס איתכם מערכת יחסים. לקהל כזה הרבה יותר קל לשווק מקהל אקראי ו"קר", כיוון שהוא ביקש להכנס לרשימה מרצונו.
    בנוסף, תוכלו להעזר ברשימת אנשי הקשר הזו גם עבור ערוצים אחרים:
  • תוכלו לדוור לאותו קהל גם בהודעות SMS ולהציע הצעות ומבצעים מעניינים
  • ליצור בפייסבוק Custom audience מתוך רשימת מיילים ולשווק במחיר זול ומשתלם יותר, מאשר לקהל "קר" שעדיין לא נחשף אליכם.
  1. קל יותר למדוד תוצאות (משמעותית!)

כל מערכת תפוצה מתקדמת, מתעדכנת בזמן אמת ומאפשרת לכם לראות אחוזי פתיחה, קליקים, העברות לחברים ושיתופים.
תוכלו אף לבצע אינטגרציה של מערכת הדיור עם מערכת CRM (מערכת ניהול הלקוחות שלכם), ולבדוק איך הקמפיין שיצרתם משפיע על הזדמנויות עסקיות ומכירות.

כעת, לאחר שהבנו עד כמה רשימת תפוצה איכותית היא אפיק שלא כדאי לוותר עליו, נעבור לשלב הבא- כיצד בונים רשימת תפוצה משלכם. כלומר, מה הן הדרכים המומלצות לאסוף מיילים ממבקרים באתר ומלקוחות פוטנציאליים כדי לשמור עליהם לאורך זמן.

השלב הראשון- דעו מי הלקוחות האידיאליים שלכם

כשאתם מדוורים לרשימת התפוצה, אתם כותבים לאנשים מסוימים, כלומר ללקוחות האידיאליים שלכם. אלו יכולים להיות בעלי עסקים באופן כללי, קוסמטיקאיות, מנהלי בתי ספר, You name it.
לפני שמייצרים רשימת תפוצה חדשה, חשוב להגדיר מי הוא אותו לקוח אידיאלי, כך יקל עליכם להבין מה הצורך שלו ואילו תכנים יעניינו אותו וישרתו אותו על הצד הטוב ביותר.
כך, בסופו של תהליך, יהיו ברשימת התפוצה לקוחות שירצו לשמוע מכם שוב ושוב.

בקשו מייל מהמתעניינים הפוטנציאליים

כדי לבסס רשימת תפוצה איכותית, צריך לבקש מיילים מהלקוחות הפוטנציאליים, ורצוי בכמה מקומות שונים.
בשלב הראשוני, התחילו עם יצירת טופס להצטרפות לרשימת התפוצה. נסחו טקסט קצר, והוסיפו קריאה נעימה לפעולה שתזמין את הגולש להשאיר את המייל שלו.
בנקודה זו, נסו להיות יצירתיים ולספר לגולשים למה כדאי להם להירשם דווקא לרשימה שלכם.
אנחנו מזמינים אתכם להשקיע מחשבה לרגע, על הערך שתוכלו לתת לנרשמים שלכם.
זו יכולה להיות סדרת מיילים בנושא שקרוב לליבם, הזמנה להצטרף למועדון לקוחות עם הטבות בלעדיות או קבלת בונוס כלשהו.
כך או כך, עם ההצטרפות לרשימה, היחסים ביניכם ובין המבקרים החדשים עולים קומה.

תנו ערך בחינם

כששואלים אותנו מהי הדרך הטובה ביותר להשיג כתובת מייל של לקוח, אנו עונים תמיד: לתת משהו בתמורה.
תחשבו על מוצר או שירות קטן שתוכלו להעניק בתמורה להרשמה: מדריך מעניין שכתבתם, סדרת סרטונים קצרה, קופון הנחה ועוד. האפשרויות כאן הן ממש בלתי מוגבלות, וככל שהערך שתעניקו יהיה תואם לצורך של קהל היעד שלכם, כך יגדלו הסיכויים שעוד ועוד אנשים ירשמו.

מדדו את הביצועים ושפרו אותם

כמות ההרשמות לרשימת התפוצה על פני תקופה מסוימת היא יעד עסקי לכל דבר, שמשפיעה בסופו של יום גם על ההכנסות.
לכן, מומלץ מאוד להעזר בכלים של מערכת הדיוור כדי למדוד כמה משתמשים משאירים לכם מיילים, ולבדוק איך ניתן להגדיל את כמות המתעניינים.
אם התחלתם ואתם רואים שיש מעט פונים, תוכלו לבצע את הצעדים הבאים:

  • שלבו את הטופס לאיסוף מיילים במקומות שונים בדף הנחיתה או באתר
  • שנו את הקופירייטינג
  • שנו את סוג המתנה שאתם מעניקים בחינם
  • לעיתים קיצור דף הנחיתה יעשה את ההבדל
  • אם אתם אוספים לידים בצמוד לתכנים שמפורסמים בבלוג, בדקו איזה סוג של תוכן הניב לכם נרשמים רבים, וצרו עוד ממנו.

5 השיטות המומלצות ביותר לאיסוף לידים

ריכזנו ברשימה אחת את המקומות הכי טובים להטמעת טופס לתפיסת מיילים של משתמשים.
אם האתר שלכם לא מבוסס על וורדפרס, תצטרכו להטמיע את הטפסים בצורה אחרת או להתייעץ עם המתכנת שעובד איתכם.

 #1- בר עליון צף

מפרסמים רבים אוהבים להעזר בבר העליון כדי לשתול בו את טופס הלידים.
הבר העליון הוא אחד המקומות הבולטים באתר, ובעיקר כשהוא צף.
זה שטח עוצמתי ביותר באתר או בדף הנחיתה, שבעזרת משפט אחד (בדרך כלל לא צריך יותר) תוכלו למשוך מתעניינים ללחוץ על כפתור ולעבור לעמוד ישיר להרשמה.

#2- מתחת לפוסט בבלוג

מסתבר שהבלוג שלכם הוא אחד הכלים היעילים ביותר לאיסוף לידים חדשים.
זה המקום בו אתם מעניקים למשתמשים את הערך הרב ביותר, ולכן זו גם ההזדמנות הכי טובה לבקש מהם להשאיר את המייל שלהם, כדי לחזור ולצרוך עוד תוכן מצוין.
הצורה הטובה ביותר לבקש מייל היא מתחת לפוסט בבלוג שלכם.
כך שאחרי שהגולש התלהב מהפוסט, תוכלו להכות בברזל בעודו חם:

 

#3- בעמוד האודות שלכם

עוד מקום יצירתי להטמיע בו טופס לאיסוף לידים הוא בעמוד האודות שלכם. אם יש לכם אתר משלכם, ככל הנראה יש בו גם עמוד "אודות" שמסביר מי אתם ומה ההתמחות שלכם. אם תסתכלו על הדו"ח בגוגל אנליטיקס תגלו כי משתמשים רבים נכנסים לדף האודות דבר ראשון כדי לברר מי אתם לאחר שהם כבר ביקרו בעמוד הבית.
עובדה חשובה זו, הופכת את העמוד למקום המושלם להטמיע בו טופס לאיסוף לידים.

Side bar- #4 (תפריט צד)

שיטה נפוצה נוספת לאיסוף מיילים מאתרים היא לשלב את טופס איסוף הלידים בצד האתר.
חלק מהאתרים שמים בדפי האתר Side bar שתופס שליש מהעמוד ובו תוכן קבוע, ושני שליש מהעמוד מוקדשים לתוכן שמשתנה, כמו פוסטים.
בSide bar תוכלו לשתול טופס הרשמה לרשימת תפוצה שנשאר ונשאר…

הבעיה היחידה עם טופס כזה, היא שרובנו הורגלנו לכך שהתוכן העיקרי מגיע בחלק של השני שליש, כלומר בחלק המרכזי של האתר.
בדרך כלל, בסייד בר יש פרסומות, ולכן המוח שלנו נוטה לסנן אותן באופן טבעי.
לכן, לא בטוח שזה המקום האידיאלי לשתול את הטופס.

#5- פופ אפ

רובנו שונאים את הקופץ קופץ הזה מול העיניים, אבל במבחן התוצאה רואים שפופ אפים הם האלמנטים הממירים ביותר מכל יתר האפשרויות.
הטמעת פופ אפ 'גונבת' את כל תשומת הלב אליו, בתנאי שהוא מופיע בטיימינג הנכון, לא מוקדם מדי בתוך הגלישה ולא מאוחר מדי.
כדי לזהות את נקודת הזמן המתאימה ביותר, תוכלו להעזר בכלי ניטור גלישה חיצוניים, או פשוט לבדוק את עצמכם כגולשים ולזהות את נקודת הזמן בה הפופ אפים באים לכם בטוב.

אז לסיכום

אנחנו מקווים שהבנתם שלמרות שרשימת תפוצה נראית בהתחלה כמו פרויקט בומבסטי, העבודה כלל לא מסובכת.
היא בסך הכל דורשת תשומת לב ומחשבה על מי שיושב בצד השני של המסך.

אם אתם מעוניינים להעזר בנו בבניית רשימת תפוצה איכותית, שתסייע לכם להגדיל ולהצמיח את העסק, זה הזמן ליצור קשר.

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.