מהו שיווק שותפים?

שיווק שותפים היא מעין שותפות עסקית-שיווקית בין עסקים או נכסים באינטרנט והיא חלק מעולם השיווק הדיגיטלי. נניח שלאדם יש אתר או בלוג בנושא מסוים. גולשים שמגיעים לאתר נחשפים לתכנים של עסקים אחרים, שבעל האתר נתן להם אישור להציג באתר שלו. במידה והגולש לוחץ על אחד הקישור לעסקים אחרים, הוא מועבר לאתר אחר שם הוא יכול לבצע רכישה, להשאיר פרטים או לעשות פעולות אחרות. לעתים, ישנו מתווך ברשת שותפים – מעין תוכנה או פלטפורמה שמטרתה להפגיש בין העסק שמעוניין לפרסם את עצמו באתרים אחרים והאתר שמעוניין להציע מקום פרסום בו ולעזור לשני העסקים, זה שמפרסם וזה שמפרסמים בו, להגיע להבנה לגבי התגמול שניתן עבור שטח הפרסום.

מי מרוויח משיווק שותפים?

למעשה כולם יוצאים מורווחים משיווק שותפים. הגולש נחשף לתכנים נוספים שעשויים לעניין אותו או למוצרים נוספים שאותם ירצה לרכוש. האתר המפרסם זוכה בעמלה עבור ההפניה, רשת השותפים גם היא גוזרת את חלקה והאתר המפרסם זוכה בפרסום, תוספת לידים (לקוחות פוטנציאלים) או רכישות.

דוגמאות של תוכניות שותפים

לרב החברות הגדולות יש תוכניות שותפים פרטיות ורשתות שותפים מתגמלות. תוכניות אלו יש לחפש באופן יזום, על פי רב, דרך החברה עצמה. דוגמאות מצוינות לכך היא תוכנית השותפים של חברת איסת”א או של רשת המלונות ישרוטל. מלבד רשתות שותפים פרטיות אלו, ישנן רשתות שותפים העובדות דרך מתווך. בין פלטפורמות תוכניות השיתוף הפועלות בארץ כדאי להכיר את WeSell, DataCheck, סקינדו ו- Lidim4u. ישנן רשתות שותפים גדולות נוספות בארץ, אך בתור התחלה אפשר להתחיל באלו.

רשתות שותפים הן לא רעיון מקומי בלבד אלא תופסות מקום של כבוד גם בשיווק הדיגיטלי הבינלאומי. בין מתווכי השיתוף הגדולים בעולם ניתן למצוא את תוכנית השותפים של אמאזון, אי-ביי וחברותיהם לצד פלטפורמות דוגמת קליקבנק או payedOnResults – תוכנית שותפים בריטית גדולה.

הסוגים השונים של תוכניות שותפים

ישנן שתי גישות עיקריות לשיווק שותפים: כאלו העובדות ללא תיווך, וכאלו העובדות באמצעות מתווך. שיווק שותפים אשר פועל ללא תיווך הוא מסוג תוכניות השותפים בחברות הפרטיות: החברה מפרסמת לינק שאותו בעלי האתר המפרסם מטמיעים באתר שלהם, במידה והם מסכימים לפרטי ותנאי התוכנית. המידע הנוגע לזהותו של המפרסם טמון בלינק (ולעתים בדרכים אחרות כמו עוגיה או אפילו קוד שאותו על הגולש לתת באופן יזום תמורת הטבה). בהתאם לתוכנית, האתר המפרסם מקבל עמלה תמורת כל גולש שעומד בתנאי התוכנית.

הגישה העיקרית השנייה היא באמצעות מתווך. מתווך היא פלטפורמה דרכה ניתן לקשר בין מפרסמים ומוכרים. כל פלטפורמה מציעה תוכניות שונות לתשלום העמלה: עמלה פר הקלקה (PPC או CPC)  אומרת, למשל, שאם הגולש באתר המפרסם לחץ על הלינק – העמלה ניתנת למפרסם ללא תלות במה קרה אחר כך. יתרון העבודה דרך מתווך היא הגישה למספר מפרסמים וסוגי עמלות רבות. היתרון בגישה הישירה הוא לרב עמלות גבוהות יותר ללא פערי תיווך.

גישה נוספת היא תוכנית מפיצים שבה הקונה אינו נחשף כלל לפרטי (ומיתוג) החברה המפרסמת אלא רק לאלו של האתר המפרסם. כל פעולה המתבצעת דרך המפיץ היא, לכאורה, תחת שמו.

סוגי העמלות הנהוגות בתוכניות שותפים

יש מספר סוגי עמלות נפוצות בחלק מתנאי התשלום בתוכניות שותפים. הנפוצות ביותר הן:

  • תשלום עבור הקלקה – PPC – pay per click – המפרסם מקבל עמלה על כל הקלקה על הלינק לחברה המוכרת.
  • תשלום עבור הפנייה PPL – pay per lead- המפרסם מקבל עמלה על כל הפנייה שבה הגולש מילא טופס עם הפרטים שלו באתר החברה המפרסמת – כדרך להגיע ללידים.
  • תשלום עבור מכירה PPS – pay per sale – המפרסם מקבל עמלה על כל מכירה שהתבצעה באתר העסק.
  • תשלום עבור פעולה PPA – pay per action – המפרסם מקבל עמלה על פעולה, למשל, בשיווק בסלולר התשלום לשותף הוא לפי הורדת תוכנה או על פי שיחת טלפון שהתבצעה.

למי מתאים שיווק שותפים?

שיווק שותפים היא דרך מצוינת לקבל הכנסה פאסיבית דרך שיווק דיגיטלי, במידה ואתה מפרסם ודרך טובה להגיע לשיווק באינטרנט יעיל, כזה שמביא תוצאות של ממש או לשיווק סלולרי. כמשווק, אם תבחר תוכנית בה תשלם על כל גולש שמופנה לאתר ומבצע רכישה – למעשה התשלום הוא רק לאחר קבלת ההכנסה או יחס המרה מצוין של 100%. ברב תוכניות השותפים, יחס ההמרה נמוך יותר כיוון שהעמלה ניתנת תמורת השארת פרטים, לרב. כאן, תזכה בלידים לעסק אך תאלץ להשלים את שלב המכירה האחרון לאחר התשלום למפרסם.

עבור מפרסמים, מדובר בדרך טובה לקבלת הכנסה פאסיבית. דרך השיווק הזו מתאימה לכל מי שמחזיק אתר או בלוג, במיוחד כזה שיש בו תנועת גולשים רבה. במידה והשותפויות שיצרת הן בנישה מתאימה לרוח האתר או הבלוג, הסיכוי כי גולשים ימשיכו מהאתר אל האתר המפרסם ואף ישאירו פרטים – גדולה.

צעדים ראשונים  לביצוע שיווק שותפים

כמי שמעוניין לשווק את עצמו באמצעות תוכניות שיווק שותפים, הדרך הנכונה להתחיל היא להתחיל להבין את הנישה שאתם מעוניינים למכור. כניסה לאתרים, בלוגים ופורומים וניתוח תנועת הגולשים, הפתרונות שהם מחפשים וכדומה יקרב אתכם לתשובה של איך למכור את השירות או המוצר – ובכמה לפרסם ואיך.

בשלב השני יש לבחור שני מתווכים ויותר ולהגדיר את הנישה והעמלות אותן תהיו מוכנים לשלם תמורת הפרסום, ואז לתת למחשב לעשות את העבודה עבורכם.

כמפרסמים תוכלו להכנס לתוכניות התיווך ולבחור אתרים לפרסום. רצוי לבחור אתרים הקרובים לאתר שבבעלותכם וניהולכם או לידע באתר עתידי או דף ברשת חברתית שיש לכם. לעתים, רצוי לבחור במפרסמים שמציעים סכומים נמוכים יותר כעמלות (לדוגמה 20 ₪ ל-1000 צפיות ולא 200 ₪ ל-1000 צפיות) מהסיבה הפשוטה – מי שמציע סכומים גבוהים מדי, קרוב לוודאי שאינו מצליח להשיג רוכשים לשירות ולמוצר או במילים אחרות – גם מספר העמלות יהיה קטן בהרבה.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.