סוגי פוסטים לפייסבוק – 15 רעיונות אטרקטיביים ומקוריים במיוחד

ליצור תוכן זה פשוט וקל, אבל ליצור תוכן עם ערך מוסף, המעורר אינטראקציה וגורם לאנשים להמשיך לעקוב אחרי הדף העסקי שלכם בפייסבוק זו כבר משימה קשה יותר.
בכל פעם שכותבים פוסט, יש להשקיע מחשבה איך לא להפוך את העמוד ל"לוח מודעות" שלא מעניין אף אחד, וליצור פוסטים מעניינים באמת, שימתגו את העסק כמוביל בתחומו ומצד שני גם יספקו ערך.

אם גם לכם לא תמיד יש רעיונות, ואתם מוצאים את עצמכם מבזבזים זמן יקר בחיפוש "השראות" מעמודים אחרים, המאמר הנוכחי שיצרנו מיועד עבורכם, עם שלל רעיונות מקוריים לפוסטים מעניינים שיגבירו את התגובתיות בעמוד ואת התעניינות הגולשים.

אז אילו פוסטים כדאי להעלות לדף העסקי? הנה כמה רעיונות מעוררי השראה בתוספת דוגמאות כהרגלנו בקודש (:

#1- פוסט פוקוס על שירות או מוצר

שבצו בגאנט החודשי של הפוסטים שלכם, פוסטים ייעודיים לשיווק מוצר או שירות.
כל שנדרש מכם הוא להשיג תמונה באיכות טובה, מידע שיווקי ופרטים רלוונטיים על המוצר.
שבצו בפוסט קישור לקניה באתר החנות (אם יש כזה), והרי לכם פוסט משובח שגם מניע לפעולה.

#2- פוסט טעות + טיפ כיצד להמנע ממנה

אף אחד מאיתנו לא חובב טעויות. תוכלו לנצל את החולשה האנושית הלגיטימית הזו כדי להעניק לקהל היעד שלכם עוד קצת ערך.
לדוגמא: אם אתם עסק שעוסק בניקוי ספות וריפודים, העלו פוסט בו תספרו על טעויות שעושים כשמנקים את הספה בסלון, למשל: ניקוי עם חומר לא מתאים או שפשוף חזק מדי, ובסוף הפוסט הציעו טיפים איך לעשות זאת בצורה טובה יותר.
מדובר ברעיון ישים ופשוט עבור רוב סוגי העסקים, כך שמומלץ מאוד לנסות ליישם אותו בעסק שלכם.

#3- מבצעים והנחות על מוצרים או שירותים

הגיע הזמן לספר לכולם על המבצע החדש שלכם, בלי לפחד מלהשמע מכירתיים מדי.
מוצרים ושירותים במחירים אטרקטיביים תמיד שווים פוסט נפרד, ולעיתים גם דורשים קמפיין ממומן בפייסבוק כדי להגיע לקהל רחב.
טיפ קטן מצוות Queen Media: עצבו את התמונה המצורפת לפוסט באופן שיכלול את כל הפרטים החשובים של המבצע, כך שהגולשים לא יהיו חייבים לקרוא את התוכן בפוסט המלא.

#4- טיפ שחוסך זמן

מי לא אוהב לחסוך זמן יקר? שיקום. החיים שלנו עמוסים וצפופים, מה שגורם לנו להתאהב באופן אוטומטי בכל מיני טיפים קטנים שיכולים לחסוך לנו זמן, וכמובן גם כסף.
חשבו איזה טיפ שקשור לתחום שלכם יכול לחסוך ללקוחות זמן.
למשל, אם אנחנו מסתכלים לרגע על התחום שלנו – לבנות קהל מתאים לקמפיין לוקח זמן נכון?
אנחנו יכולים להעניק טיפ פשוט לשמירת הקהל כך שנוכל למחזר אותו כל פעם מחדש, בלי שנצטרך לבנות אותו כל פעם.
סתם רעיון, תוכלו לקחת את זה לאיזה כיוון שתרצו.
הנה רעיון מעניין מתחום אחר, כאשר בעלת העסק לקחה את זה גם לכיוון שיווקי בסוף הפוסט:

#5- אזהרה מפני סכנות, חיקויים או נוכלים בתחום העיסוק שלכם

כל מידע חשוב, שיכול להעניק ערך לקהל היעד שלכם כדאי לשלב בפוסטים, ובפרט מידע שיכול למנוע מראש נזק פוטנציאלי.
כמו תמיד, גם כאן רצוי להצמיד את התוכן לויזואל מתאים שממחיש את הדברים.
ממש כמו בדוגמא הבאה:

#6- ציון דרך משמח

פייסבוק היא רשת חברתית, וככזו היא משפיעה על מצב הרוח שלנו, לטוב ולמוטב.
יצא לכם פעם לבדוק איך שיטוט חד פעמי בפייסבוק משפיע עליכם מבחינה רגשית? כמה מהפוסטים מרגשים אתכם עד דמעות, וכמה מהם מעצבנים אתכם?
אם תקדישו לזה זמן, רוב הסיכויים שתגלו שחלק גדול מהפוסטים מעוררים בכם רגשות שליליים: פוסטים על פוליטיקה, מאבקים, אינטריגות ואירועים קשים רצים לנו בפיד, והתפקיד שלנו הוא לתת לכל אלו קצת "קונטרה".
אנו מציעים לכם להיות מאלו שכותבים פוסטים חיוביים ושמחים, שמפיצים קצת יותר גוד וויבס ברשת החברתית.
תוכלו לספר על מאורע אישי משמח של מנכ"ל העסק, ציון דרך משמעותי או אתגר שעמדתם בו בהצלחה. אה, ואל תחשבו שהחיובי מוכר פחות מהשלילי, ההפך הוא הנכון.

#7- סקר או התייעצות

כל התלבטות יומיומית היא תירוץ טוב לשתף את הגולשים, שרק מחכים להביע דעה ולחלק עצות מועילות (דודה חוה, מאחוריך).
תוכלו לשאול את הגולשים באיזה פונט כדאי להשתמש לאתר, איזה שטיח לבחור, או האם לצבוע את הקיר בצבע קרם או כחול בהיר. הכל בא בחשבון.
תראו איזה רעיון מדליק, שתוכלו ליישם קופי פייסט בעסק שלכם:

#8- תמונות או משפטים מעוררי השראה

תמונות או משפטים מעוררי השראה בפייסבוק, תמיד מצליחים לעורר עניין. יש בהם קסם מיוחד, שכן הם יוצרים תחושת הזדהות מידית בקרב הגולשים.
כאשר אתם יוצרים פוסט השראה ומבססים אותו על טקסט, מומלץ למקם אותו על גבי תמונה מתאימה ולהעלות אותו לדף הפייסבוק כפוסט תמונה, כדי שיבלוט בין שאר הויזואלים בניוזפיד.

#9- מה קורה אצלנו בעסק?

גולשים תמיד יתעניינו בחיים הפרטיים של בעל העסק, ודף הפייסבוק הוא המקום המתאים ביותר לשתף את האוהדים בכל מה שחדש.
הילדים הגיעו איתכם לעבודה? עברתם דירה? חטפתם וירוס קשה שהשבית אתכם למשך שלושה חודשים? רק בריאות קודם כל, אבל כל אירוע כזה דורש פוסט והתייחסות נפרדת.
ככה זה בפייסבוק, צריך להיות חברתיים.

#10- ספרו עליכם ועל הצוות שלכם

מדי פעם, תנו לאוהדים בדף להכיר אתכם קצת יותר מקרוב. תמונה איכותית, רקע קצר ועוד כמה פרטים על אנשי המפתח בצוות, יסייעו להם לזכור את העסק שלכם ואולי גם לפנות אליכם בעתיד.
כאשר מעלים פוסט המספר על אנשי הצוות, מומלץ מאוד לתייג את המופיע בתמונה, וכך למקסם את החשיפה לפוסט ולדף העסקי.

#11 – סיפורי הצלחה, מתנות ופרגונים

אם רק הלקוח המפרגן יודע על המתנה האישית ששלח לכם, זה הזמן המתאים ביותר לשתף אנשים נוספים.
גם לעוקבים הנאמנים שלכם בדף הפייסבוק מגיע לדעת מה בדיוק קרה, ולשמוח יחד איתכם.
זר פרחים שקיבלתם, עוגה חגיגית לרגל יום ההולדת, שיחת טלפון או סיפור מקרה מרגש בגוף הפוסט יעניינו גולשים רבים, ויגרמו להם לברך ולפרגן לכם.

#12- הפורטפוליו שלכם

אם העסק שלכם מבוסס על עבודות שניתן להציג ולהמחיש בתמונות, הן צריכות להופיע בדף העסקי בפייסבוק, ורצוי כתמונות אטרקטיביות באיכות גבוהה.
פייסבוק היא ה-מקום להעלות עיצובים מדליקים, מוצרים חדשים ואטרקטיביים וכך להזכיר לקהל היעד שלכם שאתם עדיין קיימים (:

#13- המצאה, טיפ או פטנט גאוני

מדי פעם כולנו נתקלים ברעיונות מבריקים, חידושים ומוצרים שלא ברור איך לא חשבו עליהם לפני כן.
אם נתקלתם במשהו כזה, שגם רלוונטי לתחום העיסוק שלכם, שתפו בו את הגולשים, זה תמיד יעורר עניין.

#14- כלים או הרצאות שיכולים לסייע לאחרים

אם העסק שלכם נעזר בכלים חיצוניים, דף הפייסבוק הוא המקום המתאים להמליץ עליהם.
למשל: מדריכי כושר יוכלו להמליץ על הליכונים יעילים, גומיות איכותיות או מזרני יוגה.
יועצים עסקיים יפנו את הגולשים להרצאה או פודקאסט מעורר השראה ששמעו לאחרונה.

#15- סרטוני – How to

ההמלצה הזו רלוונטית גם ליוטיוב וגם לפייסבוק.
העלו סרטונים המסבירים לקהל היעד שלכם איך לעשות דברים: איך לתפור שמלה מאפס, איך לבנות קמפיין באופן עצמאי, איך מנקים את ריפוד הסלון וכדומה.
אנשים מתים על סרטונים כאלו, וקל יחסית לייצר אותם.
מאמני כושר? ספרו לאוהדים שלכם איך מבצעים תרגיל בצורה נכונה;
קוסמטיקאיות? איך יוצרים מבנה גבה מושלם;
קונדיטורית? כך תכיני מליות מיוחדות לעוגות שמרים. הבנתם את הפואנטה.

לסיכום,

סקרנו במאמר הנוכחי 15 רעיונות מעולים לפוסטים, רובם מתאימים לכל בעלי העסקים מכל התחומים.
תוכלו להעזר בכיוונים שפירטנו, להוסיף אותם לגאנט החודשי שלכם ולהתאים אותם לתחום העיסוק שלכם.
עכשיו תורכם ליישם.

אם אתם זקוקים לסיוע נוסף בניהול דף הפייסבוק מא' ועד ת', נשמח לעמוד לשירותכם.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.