המדריך לעסקים ששואפים גבוהה: 10 טיפים לפרסום בפייסבוק

זירת הפייסבוק הלוהטת הפכה למכרה יהלומים לבעלי עסקים המעוניינים לנצל את המדיה החדשנית כדי לגרוף לקוחות ולהשיג לידים חמים ואיכותיים. אך אותו עידן חברתי חדש דורש מאיתנו לבצע פעולות מדויקות, לצד חשיבה אסטרטגית נכונה כדי לנהל קמפיינים מקצועיים שיזניקו את רווחי העסק.
מיטב המומחים של ‘מלכת המדיה’ התגייסו לתהליך, והביאו עבורכם 10 טיפים מקצועיים לפרסום בפייסבוק שישדרגו לכם כל קמפיין, והכי חשוב – יאפשרו לכם לנצל בצורה נבונה את רשת הפייסבוק המופלאה.

אז לפני שנתחיל, בואו נדבר קצת בנתונים הקשורים בפרסום בפייסבוק

רשת הפייסבוק הוקמה על ידי מארק צוקרברג לפני למעלה מעשור והביאה בשורה חדשנית לעולם החברתי, ובהמשך גם לעולם העסקי. נכון לשנת 2018, קיימים קצת יותר מ- 4 מיליון משתמשים פעילים רק בישראל ומעל 2 מיליארד משתמשים פעילים בעולם, כאשר אחוז גבוה מהם פוקד מידי יום את הניוזפיד, וזמן הממוצע עומד על 58 דקות שהייה ביום! אין ספק שאלה נתונים מטורפים. אם נוסיף על כל אלה את הנתונים האישיים המופקדים בידי חברת פייסבוק, נראה שעודף המידע תורם רבות לפילוח מדויק של קהל היעד, כאשר המידע מאפשר לבעלי עסקים להגיע לקהל המדויק שלהם כמו גיל, תחומי עניין, מין, אזור מגורים, מצב משפחתי ועוד.
אז לפני שנתחיל, נסביר שכדי לבצע קמפיין מדויק לפרסום בפייסבוק, יש לכלול שלושה פרמטרים חשובים:
• פילוח נכון של קהל היעד.
• כתיבת מסר מניע לפעולה המתאים לקהל היעד.
• שימוש בתמונות מעוצבות/סרטונים/גיפים ועוד.
מובן שחוץ משלושת הפרמטרים הללו נדרשת מיומנות רבה לביצוע הקמפיין, אז בואו נראה מה עוד צריך לדעת כדי לנהל קמפיין איכותי ובכלל איך מפרסמים בפייסבוק;

1. בניית תשתית נכונה כאבן דרך לפרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק וניהול קמפיין טוב מצריכים חשיבה יצירתית, אך באותה נשימה גם בניית תשתית איתנה שתאפשר קליטת אוהדים חדשים ורלוונטיים למוצר או השירות שלכם. רבים סבורים שכמות הלייקים בדף מספיקה כדי לייצר קהילת אוהדים, אך לא כך הדבר. ייתכן כי מרבית האנשים שאוהבים את הדף שלכם הם חברי משפחה או חברים מהפייסבוק, ולא באמת קהל היעד הרלוונטי, ולכן יש צורך לבנות תשתית נכונה כדי שתמשוך את קהל האוהדים המדויק.
איך עושים את זה?
ראשית, יש צורך לדאוג לעיצובים וצבעים שיגרו את קהל היעד כמו תמונת קאבר צבעונית ומעוצבת, תמונת פרופיל יפה, סרטון תדמית מושקע המספר בקצרה את הפעילות העסקית וכמה פוסטים מעניינים כדי שהדף לא יראה ריק. מלבד כל אלה, יש צורך במילוי פרטים אישיים מדויקים על העסק כמו כתובת, מספר טלפון, כתובת האתר (במידה וקיים), כתיבת אודות החברה בצורה מקצועית ומדויקת ופרטים נוספים.

2. פרסום בפייסבוק – תמונה אחת שווה אלף מילים

לאחר שבניתם תשתית איתנה, הגיע הזמן להרים קמפיין מקצועי לצורך גיוס קהל אוהדים איכותי שייצר לידים. השלב הראשון בניהול קמפיין הוא בחירת תמונה או סרטון למודעה. חשוב להבין שתפקיד התמונה או הסרטון הוא למשוך את העין של הגולשים להתעניין במוצר/השירות. מה שלא פחות חשוב בשלב זה הוא גם המסר שתעבירו על גבי התמונה, כאשר המסר חייב להיות עד 20% משטח התמונה, על מנת שלא לפגוע בחשיפה של המודעה. תוכלו כמובן להוסיף טקסט מעל התמונה כאהבת נפשכם, אבל רצוי שלא לעבור את ה-20% טקסט משטח התמונה.
איך מוצאים תמונה איכותית?
האופציה הזולה יותר בשלב פרסום בפייסבוק היא לפנות למאגרי תמונות חינמיות ברשת, או למאגרי תמונות בתשלום. את התמונות הללו תוכלו לערוך ולעצב באופן עצמאי לחלוטין בעזרת פוטושופ או דרך פאוור פוינט ותכונות עיצוב נוספות. האופציות היקרות יותר הן; הזמנת עיצובים מיוחדים ממעצבים גרפים או לפנות לצלמים מקצועיים המתמחים בצילום מוצרים. כדי לייצר סרטון איכותי, תוכלו לפנות לחברות המתמחות בהפקת סרטונים, אך חשוב שהם יהיו קצרים, ממוקדים וברוח חברתית, כמו סרטון אנימציה עם קצת הומור.

3. קדימה לטרגט את קהל יעד של פייסבוק

אחרי שבחרתם תמונה המתאימה בול לקהל היעד שלכם לצורך פרסום בפייסבוק, תוכלו להתחיל לטרגט את הקהל שלכם על ידי קריטריונים שונים כמו גיל, מצב משפחתי, מין, תחומי עניין ועוד. אך אם תרצו להעצים את הקמפיין, כוונו את המודעה לגולשים שביקרו באתר שלכם בזמן האחרון. כאן אנו נוגעים בעולם הרימרקטינג המסקרן המאפשר לכם להפוך מתעניינים ללקוחות משלמים. אפשר גם לייצר פנייה ישירה לגולש “המתעניין” בצורה הומוריסטית כמו “ראינו שביקרת באתר שלנו, אנחנו כאן בשבילך”. אין ספק שמודעה זו תעלה חיוך על פני הגולש ואולי תחזיר אותו לבקר שוב ולרכוש, מי יודע.

4. קמפיין בפייסבוק – הכל עניין של התאמה ומטרה

כאשר אנו בונים מודעת קמפיין, עלינו לדעת מראש מהי המטרה, כלומר מה אנו רוצים שהגולש יבצע, האם נרצה לכוון אותו לרכוש דבר מה מהחנות האינטרנטית שלנו, האם נרצה לגרום לו לשלוח הודעה, להתקשר אלינו, לאפשר לו לקרוא כתבה מסקרנת שתגרום לו להבין יותר על המוצר/השירות או בכלל להפנות אותו לדף נחיתה להשארת פרטים. הפניית הגולש לקישור חיצוני יכולה להגדיל באופן משמעותי את יחס ההמרה. לדוגמה, אם הפניתם את הגולש מהמודעה לדף נחיתה, הוא יוכל לקרוא את המסרים ולהשאיר פרטי התקשרות.

5. להיות עם האצבע על הדופק – בדיקת תוצאות הפרסום בפייסבוק

היופי בפרסום בפייסבוק הוא האנליטיקס העומד מאחוריו, שלא כמו פרסומת בעיתון או במגזין, כאן אנו יכולים לראות בירור את הצלחת הקמפיין על ידי צפייה בנתונים שלו. עלינו לבדוק היטב את ביצועי המודעה, כמו כמה הקלקות היו?, מהו אחוז החשיפה?, כלומר כמה אנשים צפו וכמה בפועל לחצו והשאירו פרטים/רכשו/התקשרו וכו’. הנתונים הללו יוכלו לסייע לכם להבין האם המודעה טובה, או שאולי יש צורך להחליף מסרים או תמונה כדי להעצים את החשיפה.
חשוב להבין שככל שהנתונים יהיו נמוכים יותר, כך תדעו שהקמפיין לא אפקטיבי וחבל על ההשקעה בתקציב, כך למשל אם מתוך 100 אנשים שנחשפו למודעה רק 3% התעניינו, זה אומר שהמודעה לא מספיק טובה, או שפילוח הקהל לא נכון, ויש צורך לפנות לקהל אחר. בקיצור, הכל עניין של ניסוי וטעיה.

6. תכל’ס, איך נדע שהקמפיין עושה את העבודה ומה עושים אם אחוזי ההמרה נמוכים?

בתהליך פרסום בפייסבוק תפגשו שני סוגי מודעות, האחת היא מודעה בניוזפיד המופיעה בגלישה בנייד או במחשב, אך ישנה אפשרות נוספת להודעת צד, אותה הגולש יראה רק מגלישה במחשב. מודעה בניוזפיד מוצלחת, כלומר כזאת שמכילה תמונה בולטת ואיכותית, מסרים מנעים לפעולה וכמון טרגוט נכון של קהל היעד – אמורה להשיג בין 4-8% הקלקות, לפחות בשלב הראשוני. מובן שניתן להגיע לאחוזים גבוהים יותר, אך הכל עניין של ניסוי וטעיה – עד להשגת המודעה הנכונה שמניעה את הגולשים לפעולה.
מודעת צד, היא זאת שמופיעה בגלישה ממחשב. לרוב היא תשיג אחוזי הקלקות נמוכים יותר שיכולים להגיע ל – 4% ואולי קצת יותר. בשני המקרים, במידה ואחוז ההמרה אינו מגיע ל1%, מומלץ להחליף תמונה, מסרים ואולי גם לטרגט מחדש את קהל היעד.

7. פרסום בפייסבוק לפי מעורבות או לפי חשיפות, מה יותר משתלם?

אחת הדילמות הנפוצות בקרב מפרסמים היא כיצד לפרסם מודעה, על פי מספר החשיפות שלה או על פי המעורבות של הפוסט? התשובה היא לא חד משמעית, הרי בתהליך שכזה ניסוי וטעיה הוא זה שיוכל להביא לכם תשובות מדויקות, כלומר לנסות כך ולנסות כך (עם תקציב יומי זהה) ולבדוק מה הביא אחוזי הקלקות גבוה יותר. ההמלצה היא להתחיל את הפרסום על פי כמות המעורבות, ולאחר מכן לפי חשיפות.

8. הדרכים לפרסום המודעות ומהי הדרך הזולה יותר?

פייסבוק מציעה לעסקים שתי אפשרויות לפרסום מודעות, האחת היא דרך מנהל המודעות, והשנייה היא לעלות פוסט ואז לבצע בוסט לפוסט מסוים. את הפרסום על ידי מנהל המודעות תוכלו למצוא במנהל המודעות כמובן, את הבוסטים תוכלו למצוא מתחת לפוסטים קיימים כ- “קדם מודעה” או Boost Post””. הדרך הזולה והממוקדת היא על ידי מנהל המודעות, משום שבדרך זו תוכלו לפלח את קהל היעד בצורה הרבה יותר ממוקדת וכך להגיע לקהל מדויק. נציין שדרך Boost Post תשלמו הרבה יותר, מה גם שפילוח הקהל יהיה גס ולא מדויק, ולכן בצעו זאת דרך מנהל המודעות.

9. כיצד תדעו אם המודעה בפייסבוק אושרה, ואילו מודעות לא יאושרו?

כללי האתיקה של פרסום בפייסבוק הם מאוד נוקשים, ולכן כל מודעה עוברת בקרה, ולאחר 24 שעות תקבלו אישור, וברוב המקרים בתוך כמה שעות. זכרו שתמיד ניתן לפנות לפייסבוק במידה ולא קיבלתם אישור, או במידה והמודעה לא אושרה מסיבה שאינה הגיונית. זה הזמן לדעת שפייסבוק פיתחה מנגנון רגיש שמטרתו לחסום מודעות שאינן הולמות את רוח הרשת כמו מודעות פוגעניות, גזעניות, מטרידות, וכאלה שמעודדות התנהגות לא הולמת.
חוץ מהתחומים הללו, ישנם תכנים מסוימים שפייסבוק אינה מאשרת משום שהיא מגדירה אותם כבעייתיים כמו תכנים הקשורים לאלכוהול, דייטינג, הימורים, לוטו, שירותים המציעים הרשמה בשיטת מנוי, תוספי תזונה, שירותים פיננסיים מסיימים, הלוואות והרשימה עוד ארוכה. בכל מקרה, במידה והמודעה לא אושרה, אל לכם להתייאש, פשוט נסו ליצור מודעה נוספת עם תוכן שונה.

10. לסיום, טיפול בלידים הנכנסים מפייסבוק במהירות האפשרית

קצת קלישאתי לומר “טפלו בלידים”, הרי השקעתם כל כך הרבה כסף, וודאי תחזרו ללקוח. אך יש כאלה שחוטאים דווקא כאן, ולא חוזרים בזמן ללקוח ו/או שאינם מנסים לתפוס שוב את הלקוח במידה והוא לא ענה. במידה ויצרתם קמפיין לידים, תוכלו לנהל אותם דרך מנהל המודעות של פרסום בפייסבוק, אך כדאי לייצא את הלידים לקובץ אקסל או למערכת CRM כדי שתוכלו לעקוב אחרי הלקוח ואחרי איכות הלידים. אם יצרתם קמפיין בדף נחיתה, גם שם חשוב מאוד לנהל בצורה נכונה לידים, וכמובן להקפיד על זמני חזרה קצרים ככל שניתן.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.