קידום אתרי חנות (E-Commerce)

חנויות מקוונות הן אתרי אינטרנט חכמים, בהם יכולים הגולשים להתרשם מכל אחד ממוצרי העסק, לצפות בחוות דעת של גולשים וכמובן לרכוש ממגוון המוצרים. לQueen Media חשוב שתוכלו לנצל במקסימום את היתרון של החנות הוירטואלית עבור העסק: מבחינת הלקוחות שלכם, הרבה יותר קל לרכוש מוצרים מחנות המופיעה במקומות הראשונים בגוגל, שהיא אטרקטיבית ומזמינה, בה התשלום מתבצע באופן מידי וקל לנווט בין המוצרים השונים.   בעלי עסקים מכירים היטב את כוח הקניה הקיים באינטרנט, שרק התעצם בתקופה האחרונה בעקבות משבר הקורונה. בעל עסק שכבר העביר את החנות הפיזית לדיגיטל, למעשה פתח לעצמו את האפשרות להגדלת הכנסות בקצב מואץ: מעל 2 מיליארד איש ברחבי העולם כבר רכשו מוצר אחד לפחות בחייהם ברשת, ומחקרים צופים כי עוד מספר שנים, שיעור הקניות אונליין בישראל יגיע כמעט ל-30% מסך הקניות בכלל. איך תוכלו גם אתם לנצל את מכרה הזהב הזה שנקרא אתר חנות ברשת? ומה הן נקודות המפתח לשיפור חווית הקניה? 


ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות של החנויות המקוונות

חנות אונליין מציעה לכם כבעלי עסקים שפע של אפשרויות בלתי מוגבלות:
חנות בפתח תקווה יכולה לייצר מכירות גם מאוחר בלילה כשהיא סגורה פיזית, בוטיק אופנה שנמצא בחלל קטן יכול להציג קולקציה מורחבת באתר החנות ולייצר מכירות ביתר קלות, וחנות תל אביבית יכולה להגיע ללקוחות בצפון הארץ שלא היו מגיעים אליה אלמלא כן.
ללא ספק, החוויה של רכישה ברשת היא נוחה יותר, קלה ונגישה ליותר אנשים, והיא מאפשרת לחברות ועסקים ליצור מודלים עסקיים רווחיים שלא היו קיימים עד היום, למשל: חברות המציעות תמריצים ללקוחות שכבר רכשו באתר, הצעות מותאמות אישית בסלי קניה על בסיס רכישות קודמות ועוד.



אם אין לכם עדיין חנות וירטואלית, הנה כמה סיבות טובות לרוץ לפתוח אחת כזו:

  • ביחס לחנות רגילה הכוללת שיפוץ, משרדים, אחסון ועובדים, קלות ההקמה של חנות וירטואלית היא כלל לא ברת השוואה מבחינת מחירים. (עם זאת אנו מסייגים ואומרים שחשוב להתייחס אל החנות הוירטואלית כאל סניף חדש שאתם פותחים בדיגיטל, כאשר נלווים אליה גם עלויות ההקמה והפרסום).
  • בשונה מהחנות הפיזית, הרבה יותר נוח וקל לתפעל את החנות המקוונת הודות למערכת ניהול ידידותית למשתמש בוורדפרס. 
  • זמינות 24/7 בחנות גם כשהעסק סגור או מאוחר בלילה.
  • היכולת לייצר תנועה ומכירות לא תלויה כלל במיקום הפיזי של העסק, אלא במיקום שלו ברשת.
  • חנות אונליין מאפשרת לכם לשלוח את ההזמנה לכל מקום בארץ ובעולם ולגעת שקהל רב יותר , כך שגם אם החנות שלכם באמצע תל אביב (העיר עם מצוקת החניה הגדולה בישראל)תוכלו לפרסם בכל הארץ ולמכור גם לאנשים שלא יכולים להגיע בעקבות מצוקת חניה או מרחק.
מה הם הכלים שמסייעים לנו בקידום אתרי חנות?
קידום אתרי איקומרס זו אחת ההתמחויות העיקריות שלנו. מאחורינו מאות אתרים שקידמנו בהצלחה, מחנויות קטנות ועד למותגים גדולים. כאשר אנו ניגשים לפרויקט חדש של קידום אתר חנות, אנו מתחילים במחקר מילות מפתח, בדיקת האתר מבחינת חווית המשתמש, מהירות האתר, המיקומים הנוכחיים בגוגל וכן הלאה. אנו מתחילים במחקר אודות עולם התוכן של הלקוח, ממשיכים בעדכון כותרות ותיאורי מוצרים, ומצרפים את הניסיון המצטבר שלנו בטרנדים ומגמות עדכניות כדי לשפר ולעדכן את חווית המשתמש באתר.



במה שונה קידום אתר חנות מקידום רגיל בגוגל?
בואו נכנס קצת יותר לעומק ונבין איך זה עובד. בהשוואה לאתרים רגילים, כמו אתרי תדמית למשל, אתרי אינטרנט המוגדרים כאתרי איקומרס, מתאפיינים בממשקים ובדפים רבים. בדיוק מסיבה זו, בניית חנות וקידומה בגוגל תהיה שונה במידה ניכרת מקידום אתרים אחרים.



כעת נעבור על הנקודות המרכזיות המאפיינות קידום אתרי חנות בשיטת הקידום האורגני 

  • מחקר מילות מפתח- כאמור, השלב הראשון בקידום אתר חנות חדש, הוא מחקר מילות מפתח. המטרה היא ליצור רשימת ביטויים רלוונטיים, שהלקוחות מחפשים ולהגיע לעמוד הראשון בגוגל עבור כמה שיותר מילים וביטויים ברשימה.
    בעבודה נכונה של קידום אתר חנות, נתבסס על מילה או מילים של מוצר/שירות/קטגוריה, למשל: שמלה במידה גדולה, עם צירוף של מספר מילות מפתח נוספות, למשל: שמלת ערב שחורה במידה גדולה, מה שנקרא "ביטויי זנב ארוך".
    ביטויים אלו לא מהווים את רוב נפח החיפושים, אך פעמים רבות יוצרים יותר המרות מביטויים תחרותיים וכלליים כמו "שמלה במידה גדולה" או "שמלות במידות גדולות".
  • כתיבת "מטא כותרות" ו"מטא תיאורים"- כל תוצאה אורגנית שאנו רואים בגוגל בנויה משני מרכיבים עיקריים: כותרת ותיאור.
    כדי שהתוצאה של האתר תופיעה ראשונה, יהיה עלינו לכתוב מטא תיאור ומטא כותרת.
    כך זה נראה בתוצאות החיפוש של גוגל: כתיבת תיאורי המטא חייבת להתבסס על מחקר מילות מפתח, כלומר יהיה עלינו להשתמש בביטויים רלוונטיים לתחום העיסוק, ושגם תהיה בהם רמת תחרותיות מסוימת.
  • כותרות מוגדרות ומנוסחות היטב- דרך הגדרת כותרות ראשיות באתר החנות, אנחנו למעשה מציינים לגוגל, איזה חלק בתוכן שלנו חשוב יותר ואיזה פחות. ככל שזה נוגע לאתרי חנות, נושא הכותרות הוא מורכב יותר, ולכן כדאי להשתמש בסימון אוטומטי של כותרות (1H, 2H וכו') כדי להגדיר כותרות ראשיות.
  • תיאורי מוצר ייחודיים- אם יש דבר אחד שמנוע החיפוש גוגל ממש לא אוהב, זה שימוש בתכנים משוכפלים. ברגע שהאלגוריתם המתוחכם עולה על כך, אתם עלולים להסתכן בפגיעה בדירוג האתר. לכן, אל תשכפלו תיאורי פריט מאתרי היבואן ואל תעתיקו תכנים מאתרים אחרים. וודאו כי הטקסטים המופיעים באתר החנות שלכם מקוריים ובבעלותכם, ולא קיימת העתקה בשום צורה שהיא.
  • ניווט באתר החנות באמצעות פירורי לחם (Bread Crumbs)- מכירים את הסיטואציה שאתם נכנסים לקגטגוריה באתר מסוים, ואז לקטגוריה נוספת, וסרגל הכלים מציג לכם את הפעולות שביצעתם עד כה?
    הסרגל הזה נקרא Bread Crumbs, וחוץ מזה שהוא מאפשר ניווט נוח מאוד באתר הוא חיוני לקידום האורגני.
    כאשר אתם נעזרים בפירורי לחם באתר, זה מסייע לגוגל להבין את ההירככיה הקיימת בין העמודים
  • להתחרות בצורה חכמה- רבים מבעלי העסקים לוטשים עיניהם אל ביטויים תחרותיים דוגמת בגדי נשים אונליין או חנות צעצועים באינטרנט, אך כאשר אתם בשלבים ההתחלתיים של קידום אתר חנות, הסיכוי לגבור על התחרות בזירות הללו הוא חלש מאוד.
    אנו מעדיפים שהלקוחות שלנו "ישחקו" את המשחק בצורה הרבה יותר מתוחכמת. זו הסיבה שאנו מעדיפים לקדם אתרי חנות בביטויי זנב ארוך, שאומנם הם ביטויים פחות מחופשים, אך הם מייצרים נצחונות גדולים בזירה שלהם. הגישה שלנו היא לקדם עשרות ביטויי קצה ספציפיים עם רלוונטיות גבוהה.



איזו חווית קניה אתם מייצרים ללקוח באתר?

קידום אתרי חנות לא מתבסס רק על התוכן, ביטויי המפתח וההיררכיה באתר. מעבר לכך, גוגל מתחשבת מאוד באתר המציג לגולש חווית משתמש נוחה, מתקדמת וידידותית.
חשוב לדעת שגולש ממוצע עובר בין מספר אתרים עד שהוא רוכש את הפריט המבוקש.
אתרים שיעמדו בקריטריונים הללו, יזכו ליותר רכישות בפועל:


  • טעינה מהירה של האתר- נתון חשוב מלמד שכמעט מחצית מהגולשים ינטשו אתר שלא נטען תוך 3 שניות לכל היותר.
    את העובדה הזו אנו מכירים גם מעצמנו- רובנו מתחילים לגלות חוסר סבלנות כאשר האתר לא עולה מהר מספיק, ולכן אחת הנקודות החשובות בשיפור הקידום היא שיפור מהירות טעינת האתר.
  • התאמת האתר למובייל- בצ'ק ליסט שלכם לאופטימיזציית האתר, שימו דגש גם על התאמת האתר למובייל.
    אנחנו לא צריכים לספר לכם שרוב התנועה לאתרים בארץ ובעולם מגיעה מהמובייל, וכאשר אתם מתאימים את האתר באופן מדויק, אתם מזכים אותו בנקודות זכות בשקלול הכולל של גוגל.
  • עיצוב אטרקטיבי- הגולש הממוצע נוטה לסרוק את האתר הרבה יותר ממה שהוא משקיע בקריאת התוכן. מסיבה זו, יהיה עליכם להקפיד על עיצוב מושך של דף הבית, דפי הקטגוריות, המוצר וכדומה.
    הקפדה על עיצוב מיוחד ומושך, תגדיל בהכרח את זמן השהיה באתר.
  • חלוקה נוחה לקטגוריות- חלוקה נוחה לקטגוריות ובהירות באתר, תסייע לגולש להתמצא באתר ולהבין כיצד לחזור בכל עת לעמודים החשובים עבורו.
  • אפשרות להגיב ולשאול שאלות- חנות אונליין שמקודמת היטב בגוגל, היא כזו המאפשרת לגולשים ומתעניינים לשאול שאלות וכמובן מספקת להם תשובות רלוונטיות ומהירות.



בשורה התחתונה- חווית משתמש היא שם המשחק, ואצלנו ב-Queen Media אנו מתייחסים אליה ברצינות הראויה.
אנו משלבים בתהליך הקידום הן את נושא התוכן ומילות המפתח והן את שיפור הממשק וחווית המשתמש כדי להעלות את העסק המקוון שלכם למקום גבוה בתוצאות החיפוש.



מעטפת שיווקית מלאה לקידום אתר חנות

בנוסף לקידום אורגני, נוכל לסייע לכם לקדם את האתר באמצעות שלל כלים מתקדמים:

  • קמפיין פרסום נקודתי - בגוגל, פייסבוק ואינסטגרם בעונה החמה
  • קמפיין רימרקטינג - לגולשים שכבר ביקרו באתר, התעניינו במוצרים ולא השלימו את רכישתם, קמפיינים ללקוחות שנטשו את עגלת הקניות באתר ועוד
  • מהלכים מהירים לחיסול מלאי


 

רוצים לקחת את חנות האונליין שלכם לשלב הבא? השאירו פרטים, ואנחנו ניקח את זה משם.


x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.