אסטרטגיית דיגיטל

בדיוק כפי שאף חייל לא יצא למלחמה, ללא תוכנית פעולה המבוססת על מהלכים ידועים מראש,
כך אין סיבה שהשיווק הדיגיטלי שלכם יהיה אקראי, ולא יתנהל לפי תוכנית פעולה המבוססת על אסטרטגיה סדורה.

אסטרטגית דיגיטל, במובן הרחב ביותר, היא תוכנית מובנית היטב,
המפרטת מהי מהות העסק, מה הן החולשות והחוזקות שלו, מה הם ערוצי השיווק והפרסום הנבחרים, מה הן מטרות הפרסום וכיצד יושקעו המשאבים השונים במטרה להביא לתוצאות המקסימליות.

כשיש בידינו אסטרטגיה שיווקית, העסק שלנו יודע להתנהל בצורה מדויקת, להגיע בקלות לקהל המטרה, לתכנן תקציב מושכל,
להגדיר מדדי הצלחה לאורך זמן,

וכמובן- לצמוח ולהצליח!



ואם אין לי אסטרטגיה שיווקית?

אם לעסק שלכם אין אסטרטגיה עסקית סדורה, וכל יום אתם משנים את המוצרים והשירותים שלכם, לא בטוחים מי הוא קהל היעד שלכם ומפזרים תקציבים באופן שרירותי בלי מטרות ויעדים, לא בטוח שתוכלו להגיע רחוק.
צוות Queen Media יצור עבורכם אסטרטגיה דיגיטלית הכולל תכנון מלא של פעילות השיווק הדיגיטלי שלכם והצבת יעדים ומטרות על פי תכנית אסטרטגית שתקבע מראש.



הצעד הראשון – מי אתם?

כל עסק או חברה יוצרים עולם פנימי משלהם, המבדל אותם משאר החברות והעסקים בתחום. לכל עסק יש חזון, ובידול ייחודי המבדל אותו ממתחרים והופך אותו לבלתי נשכח.

כדי ליצור אסטרטגיה בצורה נכונה, על כל עסק לשאול את עצמו:

  • במה אני מאמין?
  •  מהו הסיפור שעומד מאחורי העסק?
  •  מהי הבשורה הייחודית שאנחנו מביאים לשוק?
  •  מה מייחד אותנו?
  •  לאן אנחנו שואפים להגיע?
  •  כיצד אנחנו פועלים כדי לממש את מטרותינו?

התשובות לשאלות הללו מייצרות את הבסיס לאסטרטגיה.
במסמך אנו סוקרים את בית העסק ומפרטים מה הם המוצרים או השירותים הנבחרים שלו, והאם יש להם ביקוש, כפי שתוכלו לראות במסמך הדוגמא שלפניכם:




הצעד השני- ניתוח SWOT

לאחר שמיפינו את העסק, והתמקדנו במוצרים ובשירותים באופן כללי, אנו עוברים להכיר אותו קצת יותר לעומק, ומפרטים את החולשות, החוזקות, ההזדמנויות והאיומים שהוא עומד בפניהם (ניתוח Swot). ניתוח SWOT מבוסס על ארבעה מרכיבים עיקריים:
  • חוזקות העסק (S)- איתור ואפיון החוזקות של העסק לעומת המתחרים.  למשל, יכולות ייחודיות של העסק כמו שירות משלוחים עד הבית, מוצר ייחודי שאין למתחרים, נכסים דיגיטליים ופיזיים המספקים יתרון ועוד.
  • חולשות (W)- לכל עסק או חברה יש חולשות שחשוב לאתר ולאפיין, אלו בדרך כלל ליקויים שקשה לשנות אותם, העלולים להשפיע לרעה על יכולת התחרות של העסק בשוק. למשל: מעמד פרסומי נמוך, מודל תמחור בעייתי, חוסר ביכולת מכירה וכן הלאה.
  • הזדמנויות (O)- איתור גורמים שונים, המאפשרים לעסק לנצל את יתרונותיו בזמנים מסוימים. למשל: יצירת אלמנט הפתעה בשוק רווי, פרסומים מיוחדים בחגים, ביקוש יתר בזמנים מסוימים ועוד.איומים (T)- זיהוי ואפיון איומים סביבתיים שעלולים לפגוע בביצועי העסק ובהשגת המטרות שנקבעו בתחילת הדרך. למשל, ריבוי מתחרים בעלי תקציבים גבוהים, תקציב מדיה מוגבל או משבר כלכלי במשק.



הצעד השלישי- הגדרת מטרות ויעדי פרסום

בניית אסטרטגית הדיגיטל נעשית בהתאם ליעדים ולמטרות שנקבעו מראש על ידי החברה.

דוגמאות ליעדים:

  1. הגדלת החשיפה למוצרים ושירותים מסוימים
  2. הגדלת רווחים באחד מערוצי השיווק
  3. מיצוב החברה כמובילה בתחומה
  4. יצירת בידול
  5. הפיכת העסק למוביל בקטגוריה נבחרת (למשל: מכון אסתטיקה המתמחה בהזרקות ועיצוב גבות
  6. מיתוג

הגדרת יעדים בדיגיטל

 

כאשר אנו מגדירים יעדים בשיווק דיגיטלי, יש להבחין בין יעדים מדידים ליעדים לא מדידים.
כיום, שלל הכלים בשיווק הדיגיטלי מאפשרים לנו למדוד באופן מדויק את הקמפיינים השיווקיים ולהגדיר בסוף כל תקופה האם הצלחנו לעמוד ביעדים או לא. יעדים לא מדידים ואמורפיים, הם יעדים אותם לא ניתן למדוד בצורה כמותית, אך חשוב לשלב גם אותם באסטרטגית הדיגיטל.

להלן כמה המלצות ליעדים מדידים ריאליים, למשל:

  • העלאת מודעות למותג בקרב קהל היעד.
  • יצירת מועדון לקוחות ברשתות ובאתר .
  • חידוש המיתוג ומסרים לעסק .
  • תכנון רשת הפצה מסודרת וחווית לקוח משופרת.

בנקודה זו חשוב להדגיש, כי גם קמפיינים ומהלכי שיווק מקצועיים ומדויקים, בדרך כלל לא מצליחים להכפיל מכירות תוך מספר שבועות.
יש לתכנן את השלבים השונים לפי יעדים ריאליים, ולקחת בחשבון שהתוצאות ישתפרו עם הזמן.




הצעד רביעי - בחירת ערוצי השיווק

בשלב הרביעי, נבחר יחד עם הלקוח, את ערוצי המדיה בהם נרצה להופיע באופן תמידי, ונבין כיצד נוכל לסייע לו להשיג את מטרותיו בכל אחד מהם. למשל: אם המטרה שלנו היא העלאת מודעות למותג, נוכל להעזר בשלל אפיקי פרסום אינטרנטיים, דוגמת אינסטגרם, פייסבוק או יוטיוב. יש לבחור את אפיקי השיווק המרכזיים, לפי האפיקים בהם נמצא קהל היעד שלנו.

למשל, באינסטגרם נוכל:

  • להקים חנות מסודרת לפרסום עפ"י קטגוריות המוצרים
  • לפרסם פוסט וידאו המתחבר לעולם התוכן הייחודי של המותג
  • להעלות תמונות של אנשים שרכשו ותייגו את המוצר להגברת החשיפה



שלב חמישי - בניית משפך שיווקי

משפך שיווקי הוא אחד הכלים החשובים בתכנון קמפיינים ופרסומים שונים.
הוא מסייע לבעל העסק להגדיר שרשרת תהליכים, שעובר לקוח אקראי עד שהוא הופך ללקוח משלם, ומסייע לו לשפר ביצועים של קמפיינים פרסומיים.




שלב שישי - חלוקת תקציב הפרסום

התקציב יקבע לפי מטרות הפרסום והמסר אותו נרצה להעביר, למי נרצה להגיע, איפה הלקוחות נמצאים, איך המתחרים מפרסמים ומה הם התקציבים שלהם?
כמה אנו מסוגלים ורוצים להשקיע כדי להגדיל את נתח השוק?
על בסיס כל הנתונים הללו נקבע תקציב פרסום המחולק בין הערוצים השונים, על מנת ליצור תמהיל נכון של פרסום באונליין ובאופליין.

בנוסף לכך, אנו תמיד מזכירים ללקוחות שתקציב הפרסום נקבע גם לפי משך הזמן שייקח בכדי להשיג את המטרה.
זאת אומרת שאם לקוח למשל, יבחר לקדם בגוגל בצורה אורגנית, ויהיה מעוניין תוך חצי שנה להיות במקומות הראשונים מול המתחרים,
יהיה עליו לגייס יותר תקציב, מאשר לקוח שיהיה מעוניין להגיע למקומות הראשונים תוך שנה למשל.

כמה נקודות חשובות הנוגעות לחלוקת התקציב:

  • הגדירו מראש את פלטפורמות הפרסום-  חשוב להגדיר מראש באילו פלטפורמות תרצו לפרסם, כדי לבצע חלוקה מושכלת של התקציב.  טיפ קטן מאיתנו: הפגינו נוכחות כמעט בכל הפלטפורמות, גם אם זה אומר להשקיע ממש מעט באזורים מסוימים.
  • בצעו ניסוי וטעיה – קשה להעריך מראש את תקציב הפרסום בכל פלטפורמה. מומלץ לבצע ניסוי וטעיה- להרים קמפיין, לנתח את התוצאות ולהסיק את המסקנות התקציביות בהתאם.

דאגתם לשיווק אונליין? אל תשכחו את השיווק באופליין

הגדולה של השיווק באונליין היא היכולת לבצע מדידה ועצירה של הקמפיין בכל רגע נתון, ולבקר באופן מתמיד כל פעולה שאנו מבצעים.שיווק באופליין, לעומת זאת, הרבה יותר נחבא אל הכלים בשנים האחרונות, והוא מתייחס לכל פעולות השיווק שאנו עושים מחוץ לרשת.
כלומר, כל מה שקשור למועדון לקוחות, המלצות מפה לאוזן, כרטיסי ביקור, קטלוגים, פרסומים בעיתונות, בטלוויזיה, ברדיו ועוד.

למרות שכל בעל עסק שואף להתקדם לשיווק בדיגיטל, אל לו לזנוח את השיווק הישן והטוב.
צוות Queen Media דוגלת בשילוב שיווק אונליין עם שיווק מחוץ לאינטרנט לקבלת תוצאות מיטביות.
אנו ממליצים ללקוחותינו לשלב טכניקות שונות לשיווק באופליין. 

למשל:

  • הקמת דוכן של המוצר באזורים אסטרטגיים
  • מיתוג מוצרים נלווים לחווית המשתמש
  • פרסומים בטלוויזיה או ברדיו בהתאם לקהל 
  • מועדון לקוחות אקסקלוסיבי, ששותפיו מקבלים מידע רלוונטי כל חודש
  • שלטי חוצות במקומות שונים ברחבי העיר



לסיכום,

צוות Queen Media נמצא לצידכם כדי לסייע לכם להביא לקוחות מדויקים ולהגדיל הכנסות באמצעות האינטרנט.
אנו עושים זאת באמצעות בניית תוכנית אסטרטגיה בדיגיטל וליווי ביישום בפועל.

רוצים להתחיל לבנות אסטרטגיה לעסק שלכם? זה הזמן ליצור קשר.




צרו קשר

נשמח לתכן ביחד איתך את המהלך השיווקי והעסקי שלך




x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.