רימרקטינג- מדריך מקיף + טיפים משולחן העבודה שלנו 

רימרקטינג (שיווק מחדש) היא אחת משיטות השיווק הנפוצות בדיגיטל, המאפשרת ללקוח לעבור תהליך של הבשלה והפנמה לפני שהוא בוחר לרכוש שירות או מוצר.
אנו תמיד אומרים שרימרקטינג היא שיטת שיווק המותאמת בשלמות לצרכן, ולוקחת בחשבון את הקצב האישי שלו, כצרכן דיגיטלי החשוף לאינספור הצעות שיווקיות.
בכתבה הנוכחית נסביר מה זה רימרקטינג, איך זה נראה ואיך לעשות זאת בצורה אפקטיבית. מוכנים? יאללה, בואו נתחיל.

רימרקטינג – סטוקינג (מעקב) למטרה טובה

כולנו יודעים שעוקבים אחרינו באינטרנט, זה כבר מזמן לא סוד.
פייסבוק וגוגל מחזיקות בכל המידע החשוב על אזור המגורים שלנו, הרגלי הצריכה, העדפות אישיות, אתרים בהם ביקרנו ועוד.
הרימרקטינג היא טכניקה שלוקחת את כל המידע החיוני הזה, ומתעלת אותו לשיווק העסק.
מודעת רימרקטינג היא פניה ללקוחות שביקרו באתר של העסק, ולא ביצעו בו פעולה כלשהי, למשל: רכישה מהאתר או השארת פרטים.
המידע על אותו לקוח נאסף לצורך קמפיין רימרקטינג ייעודי, על מנת שנוכל לשכנע את הלקוח לרכוש את המוצר או השירות אותו מספק העסק.
לאחר שאותו לקוח יצא מהאתר, הוא ימשיך לקבל הודעות שיווקיות כיפיות (או כפייתיות ?) מהעסק שלכם, שיציבו אתכם בתודעתו.

 

איך זה עובד בדיוק?

פלטפורמות שונות, דוגמת פייסבוק וגוגל, תמיד שאפו לקבל מידע מאתרים שונים על הגולשים שנכנסו אליהם.
בהתחלה, הן שאבו את המידע בצורה אקטיבית באמצעות פעולה מסוימת שביצע הגולש (מילוי טופס לידים למשל), ולאחר מכן, התחילו גם לקבל מידע על הגולש מבלי ידיעתו.
ועל ידי כך, לדוגמא, אם אדם רוכש אוכל מוכן ממסעדות איטלקיות באופן קבוע, ייצרו שביל גישה אליו ויציגו מודעות רלוונטיות של מסעדות איטלקיות שמציעות הזמנות אונליין.
פלטפורמות כמו גוגל, פייסבוק, טאבולה או אאוטבריין "צובעות" את המבקרים באתר באמצעות קוד מיוחד, וכך ממשיכות לעקוב אחריהם.
בשלב זה חשוב להדגיש, שנטילת פרטים ספציפיים מהגולשים וחשיפתם במקומות אחרים עלולה לפגוע בפרטיות הגולשים, לכן חשוב לאותן פלטפורמות לייצר מאגר מידע מוצפן, אליו רק הן יוכלו לגשת.

דוגמא קלאסית לרימרקטינג

קחו לדוגמא לקוח שביקר באתר של ניקוי ספות. לאחר כמה דקות הוא עזב את האתר, ונכנס לחשבון הפייסבוק שלו לבדוק "מה חדש".
לפתע, הוא שם לב שכמעט כל הפרסומות המוצגות לו הן פרסומות הקשורות לניקוי ספות – חברות המציעות את השירות או מוצרים מתאימים.
וזה עוד לא הכל.
אותו לקוח שכח לגמרי שהוא ביקר באתר של ניקוי ספות, אבל גוגל ופייסבוק לא שכחו בכלל, ואדרבה, הן המשיכו לעבוד ולהציג לאותו גולש פרסומים של חברות לניקוי ספות באתרים שונים.

 

שלבים ביצירת קמפיין רימרקטינג איכותי

מטרת העל של קמפיין הרימרקטינג היא לגרום לגולשים שביקרו בעבר באתר שלכם, לחזור אליו ולבצע רכישה.

אך מעבר לכך, רצוי לדאוג להגדרת מטרות ויעדים ספציפיים יותר עבור הקמפיין. למשל: רכישת X מוצרים תוך זמן מסוים וכדומה.

להלן השלבים ביצירת קמפיין איכותי ומדויק:

1. אסטרטגיה לקמפיין – לצוות של Queen Media יש עקרון- לא מתחילים שוב קמפיין מכל סוג שהוא בלי אסטרטגיה מותאמת.
האסטרטגיה של קמפיין הרימרקטינג צריכה להיות מבוססת על שיוך לקוחות שביקרו באתר בהתאם לנתונים שונים.
ככל שתמיינו את הגולשים לקטגוריות שונות, כך הקמפיין שלכם יהיה יותר יעיל.
למשל: חלקו את הגולשים שעתידים לקבל מכם מודעות לפי הקטגוריות הללו:

  • קהל שנכנס לאתר ויצא תוך כמה דקות
  • קהל שהגיע לעמוד הרכישה ובסוף לא רכש
  • קהל שמילא את עגלת הקניות ויצא באמצע
  • קהל שהתעניין במוצרים מסוג א' או מסוג ב'
  • וכן הלאה

בהתאם לחלוקה שתבצעו, תוכלו להתאים את סוג המודעה לסוג הלקוחות, את הקופי של המודעה, את הצורה בה תשווקו את המוצר שלכם, ועוד. בגדול, המטרה היא כמובן להתאים את המודעה בצורה האידיאלית ללקוח.

  1. הטמעת קוד פיקסל או גוגל תג מנג'ר- שלב הטמעת הקוד באתר הוא חשוב ביותר בקמפיין הרימרקטינג, כיוון שהוא זה "שצובע" את הלקוחות שביקרו באתר.
    יש להטמיע את הקוד בצורה נכונה, באמצעות אנשי מקצוע המנוסים בתחום זה (אם תצטרכו עזרה, אנחנו כאן לרשותכם).
  2. בחירת תדירות הופעת המודעות- תוכלו לבחור כמות חשיפות יומית של המודעות, כמות שבועית ועוד.
    תדירות החשיפות שתבחרו היא הדבר החשוב ביותר בקמפיין הרימרקטינג שלכם.
    יש צורך למצוא את האיזון הדק בין להביא לפתחו של הלקוח שוב את המוצר או השירות שלכם, לבין להטריד אותו.
    בחירה בחשיפה במינון מדויק, היא כלי חשוב בהצלחת הקמפיין שלכם.
  3. קריאייטיב מדויק וקליט – חשוב ליצור מודעות בעלות מסר שיווקי קצר וקליט.
    הן צריכות להיות מעוצבות באופן מושך את העין ולהכיל הנעה לפעולה.
    בנקודה זו, יש להשתמש במידע שאספתם בסעיפים הקודמים על הגולשים שביקרו באתר, ולהתאים את המודעות לפעולה שביצעו. למשל:
    גולש שהוסיף לסל הקניות שלו מוצר כלשהו אך לא רכש אותו בסוף, יקבל מודעה הקוראת לו להשלים את הקניה שלו.
    גולש שרק ביקר באתר בלי לקנות דבר, יקבל מודעה המספרת על מוצרים חדשים או כאלה שיכולים לעניין אותו.

 

שניה לפני הקמת קמפיין חדש – הנה כמה שאלות חשובות שכדאי לשאול:

  • האם האתר שלכם מקבל תנועה באופן קבוע? – בשביל לעקוב אחר גולשים שנכנסו לאתר, וודאו שיש באתר שלכם תנועה. קמפיין רימרקטינג איכותי לרוב דורש בסיס יציב של אתר מעוצב ובנוי, שנכנסים אליו גולשים באופן שוטף (אתם יכולים להרוויח תנועה יפה מקפיין קידום ממומן בפייסבוק, גוגל או רשתות אחרות).
  • האם יש קוד רלוונטי באתר? כדי שהאתר ישמור את פרטי המבקרים, יש להטמיע קוד של הפלטפורמה אליה תרצו לשאוב את האינפורמציה.
    בפייסבוק קוראים לזה פייסבוק פיקסל, ותוכלו ללמוד להטמיע אותו בקלות על ידי לחיצה על הקישור הזה.
    לגוגל יש את ה-Google Tag Manager שעוקב אחר הגולשים ומציג לכם סטטיסטיקות המסייעות לכם להכיר את הרגלי הגלישה והצריכה שלהם טוב יותר.
  • האם יצרתם מודעות רלוונטיות לגולשים שלכם לפי הפעולות שביצעו? אם לא, רוצו להכין.
    כפי שציינו קודם, נדרשת התאמה בין הגולשים שביקרו בעמודים ספציפיים לבין המודעות שאתם בוחרים להציג להם. למשל, אם אנחנו חנות של כלי בית, ומוכרים מספר סוגים של כלים באותה החנות, ומישהו נכנס לקטגוריית כלי המיטה בחנות שלנו, לא נרצה לשווק לו כלי מטבח.
    נרצה לשווק לו כלי מיטה, ובהמשך גם להציג לו יתרונות נוספים של כלי המיטה בחנות שלנו.

טיפ אחרון לסיום סיומת

אם אתם רוצים לבדוק אם הקמפיין שלכם עובד בטווח זמן קצר יחסית, אין צורך לתקצב אותו ביותר מדי כסף.
אין סיבה לשים תקציב גבוה במודעות גוגל או להשקיע במודעות בפייסבוק. רימרקטינג הוא סוג קמפיין בו הקריאייטיב והדיוק שלו חשוב יותר מהתקציב עצמו.
זכרו שבקמפיין אינכם מתחרים עם עסקים אחרים, אלא אתם מפרסמים לקהל חם שכבר מעוניין בהיצע השירותים או המוצרים שקיים אצלכם.

אם מתחשק לכם להניע קמפיין רימרקטינג משלכם או שאתם רוצים להתייעץ, עכשיו זה הזמן המתאים ביותר ליצור קשר.

 

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.