מה ההבדל בין פוסט למודעה בפייסבוק? מדריך קצרצר ופרקטי

מפרסמים בפייסבוק? אתם ממש לא לבד.
בפייסבוק פעילים למעלה מ-3 מיליון חשבונות מפרסמים. הכמות הזו מדהימה בכל קנה מידה, והיא גם הגיונית למדי, כי מאוד משתלם לפרסם בפייסבוק.
הפרסום עצמו לא יקר בהשוואה לערוצי פרסום אחרים, יש שפע של אפשרויות ויכולות הטרגוט מדויקות.
עם זאת, מודעות הפייסבוק הן לא האפשרות היחידה לפרסום בפלטפורמה. לצידן ניצבים בגאון הפוסטים האורגניים, שמסייעים לעסק לייצר חשיפה לקהל היעד הרלוונטי וליצור עניין בכל פעם מחדש.
בכתבה הבאה בחרנו להסביר מה ההבדל בין פוסט למודעה לפייסבוק, ואילו אלמנטים הופכים מודעות פייסבוק למעולות.
השארנו איתנו, משעמם בטוח לא יהיה (:

פוסט אורגני VS פוסט ממומן בפייסבוק

פוסטים אורגניים, הם למעשה פיסות תוכן העולות מדי כמה ימים לעמוד העסקי שלנו, וכוללות שלל נושאים שעשויים לעניין את קהל היעד שלנו: מידע אינפורמטיבי על העסק, מבצעים והטבות, סיפורים אישיים ועוד. המטרה בפוסט האורגני היא ליצור קשר חם ואוהד עם הגולשים המבקרים בעמוד, במטרה להפוך אותם בהמשך לעוקבים שלנו.
פוסטים אורגניים עולים תדיר בעמוד העסקי, וחשוב מאוד להשקיע בהם גם אם העסק שלנו ותיק ומנוסה.
רוב האנשים לא לוחצים מיד על כפתור ה"השאר פרטים" או "קנה עכשיו" כשהם רואים מודעה שמוצאת חן בעיניהם.
קודמת לכך היכרות אישית עם העסק, או מחקר קצר. כשאנו נכנסים לעמוד העסק, ורואים שהפוסט האחרון עלה לפני שנה, זו עובדה שיכולה לגרום לנו לקחת כמה צעדים אחורה.
פוסטים אורגניים העולים לדף העסקי באופן מסודר וקבוע, משדרים שיש עסק יציב מאחורי המסך.

פוסטים ממומנים (מודעות) לעומת זאת, הם ממוקדים יותר עבור מטרה ספציפית.
הם אמורים לפגוע במדויק בקהל היעד שלנו (בקטע טוב) ולמשוך אותו לבצע את הפעולה שאנחנו רוצים.
עם זאת, ככל שכמות המפרסמים גדלה, כך גם גדלה התחרות על הפיד. המודעות הממומנות שאנו מפרסמים, מתחרות מדי יום ביותר ויותר מודעות שרצות במקביל. אז מה עושים? נעזרים בכללים הבאים.

אילו רכיבים הופכים מודעות פייסבוק למעולות?

אפשר להרחיב המון על הנושא, אבל יש 3 כללי אצבע, שאם תתמידו בהם באמת, תוכלו להצליח בכל קמפיין, מכל תחום:

  1. הצעה שאי אפשר לסרב לה
  2. רלוונטיות לקהל היעד שלכם
  3. תמונה או סרטון מושך 

עכשיו, בואו נרחיב על כל אחד ואחד מאלו:

#1- הצעה שאי אפשר לסרב לה

זה עקרון מפוצץ, אבל זו כמעט כל התורה על רגל אחת.

הגולשים מפנים את הקשב ותשומת הלב למה שיוצא להם מהמודעה שלכם. אם אתם מעניקים להם את ההרגשה שהחיים שלהם עומדים להשתנות לטובה, שהם הולכים להיות טובים יותר ולחוות חוויות שלא חשו בעבר, אתם מעלים את הסיכוי לכך שהמודעה שלכם תצליח.

אנו ממליצים מניסיוננו, לשלב בפרסום שלכם מתנה שקהל היעד שלכם ישמח לקבל. חלוקת מתנות היא פעולה שתוכלו לבצע, כדי להצליח לגייס את האנשים הראשונים שישמחו לשמוע את מה שיש לכם לומר ולהציע.
השקיעו במתנה שאתם בוחרים להעניק, וחשבו כיצד היא תוכל לתרום ערך ללקוח שלכם בחינם וללא השקעה כספית מצדו (לפחות לא בהתחלה).

בניית הצעה שאי אפשר לסרב לה, ושילובה במסגרת מודעה מתאימה היא אומנות אמיתית, הדורשת זמן ומחשבה.
צוות Queen Media ישמח לעמוד לצידכם וללוות אתכם בבנית הצעה מוכרת ואיכותית.

#2- מודעות רלוונטיות לקהל היעד

כדי שהקמפיין שלכם יצליח, והמודעה תדורג במקום גבוה גם מצד פייסבוק, אתם צריכים ליצור מודעה המותאמת לקהל היעד שלכם.
פייסבוק מעניקה ציון רלוונטיות (Relevance score) לכל מודעה, שנע בין 1-10.
ככל שיותר אנשים יגיבו למודעה שלכם בחיוב, כלומר יקליקו עליה, יסמנו לייקים, ישתפו ועוד, כך הציון יעלה.
במידה ואנשים לא יגיבו כלל, ידווחו על המודעה או יגיבו בשלילה, הציון כמובן ירד.
כדי לדאוג שהמודעות שלכם תהיינה רלוונטיות עליכם להכיר את קהל היעד שלכם, ולטרגט אותו באופן נכון במערכת הפרסום.

#3- תמונה או סרטון מושך

הדבר הראשון שתופס לנו את העין בתור גולשים הוא הויזואל, כלומר התמונה או הסרטון.
בגלל שאנו כבר פחות או יותר מיומנים בלסרוק מהר את הפיד עם העיניים, אנחנו יודעים לזהות די מהר אילו תמונות שוות הצצה, ומאילו כדאי להתעלם.
ניתן להעזר באחת מכמה דרכים כדי להבליט את הויזואל שלנו:

  1. שימוש בצבע בולט וחזק משאר האלמנטים בפיד
  2. ניגודיות חזקה, למשל שימוש בתמונה כהה על כיתוב לבן. האפקט הזה גורם לעין להתפקס על הכיתוב ולהתעלם מרעשי הרקע.
  3. תמונה מעניינת ולא שגרתית- אם אתם משתמשים בתמונות סטוק או תמונות בנאליות של עובדי משרד מרוצים עם חיוך מזוייף, לרוב זה לא יעבוד.
    אולי זה עבד בעבר, אבל התמונות האלו כבר לא עושות את העבודה. היום כדאי ללכת על תמונות יותר אותנטיות ולא שגרתיות.

4 דברים שפשוט אסור לעשות בפרסום מודעה בפייסבוק

  • פניה בלשון רבים- כשאנחנו מפרסמים מודעה, אנחנו רוצים שהקהל יחוש שאנו נותנים לו יחס אישי, ולכן, פניה ברבים זה בדיוק מה שלא כדאי לעשות.
  • אי ציון ערך מוסף או תועלת- למרות שלפעמים התועלת מובנת מאליה, חשוב מאוד להדגיש זאת בכתוב.
  • פוסט ארוך להחריד- טעות נפוצה של משווקים היא לכתוב מודעות ארוכות מדי. אין בעיה בכתיבה מעניינת וסוחפת, אך כדאי לשים לב אם הקהל אליו אתם פונים באמת מעוניין בסיפורים אישיים ארוכים.
  • מודעה לא קריאה- ביג נו נו. השקיעו בכתיבה נכונה וראויה לקורא, תנו לו את הכבוד הראוי.

רגע לפני סיום

העקרונות המובאים במדריך הנוכחי הם נר לרגלינו בשיווק ופרסום ללקוחותינו.
מודעות המכילות הצעה שאי אפשר לסרב לה, ויזואלים מושכים ופניה ישירה לקהל הרלוונטי, עושים את העבודה ומאפשרים ללקוחות שלנו לקבל הרבה יותר פניות רלוונטיות.

מעוניינים להתחיל לפרסם בפייסבוק? צרו עמנו קשר, ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם.

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.